Start > Körkortsforum > Folk som ligger för nära. Läs …

Folk som ligger för nära. Läs detta! (justice done!!)

Justice 2014-07-04 10:41 ! Citera #
Rättvisan finns. En idiot låg och pressade bakom mig, körde efter ett tag om som en galning (ni som övningskör vet exakt vad jag menar) :x Sen låg han och pressade någon meter i häcken på Saaben framför mig. När han gasade om Saaben i säkert 100 på 70 vägen. Vad händer? Fullt blåljus i Saaben, det var en civilpolis!!!! HAHA!! :D

Man ska inte vara skadeglad, men känslan när idioten saktade in för att få sina dryga böter eller indraget körkort: priceless :lol:
Linus 2014-07-04 12:00 ! Citera #
Haha så skönt!
Eric 2014-07-04 16:03 ! Citera #
Justice
Rättvisan finns. En idiot låg och pressade bakom mig, körde efter ett tag om som en galning (ni som övningskör vet exakt vad jag menar) :x Sen låg han och pressade någon meter i häcken på Saaben framför mig. När han gasade om Saaben i säkert 100 på 70 vägen. Vad händer? Fullt blåljus i Saaben, det var en civilpolis!!!! HAHA!! :D

Man ska inte vara skadeglad, men känslan när idioten saktade in för att få sina dryga böter eller indraget körkort: priceless :lol:

Jag känner mig som dig, har övningskört ganska länge och ser alla bilarna kör om mig även jag höll farten, ibland kan jag känna mig lite deppig, för mig känns det så att, bilarna som kör om säger till mig: ”Kolla hur bra jag kör” ”Jag är bättre än dig för att jag kan köra snabbare än dig!” ”Haha, nybörjare” ”Tönt, du kör för långsamt” ”Äh, va dålig du är!” ”Du borde inte köra här” Man blir fan mobbad! Så kände jag...
...... 2014-07-21 21:06 ! Citera #
Jo det var verkligen karma. Önskar att det hänt någon gång under tiden jag övningskört. Folk verkar verkligen riskera livet för att köra om någon som övningskör. Oavsett om man håller hastigheten eller ej. Blev omkörd på väldigt många spännande ställen när jag övningskörde. Man kan bara skaka på huvudet och hoppas på att rättvisan finns i närheten, haha. :? :?
Gäst 2014-07-21 21:23 ! Citera #
Blev omkörd på väldigt många spännande ställen när jag övningskörde

Ni kommer inse att folk kommer köra om er även om ni har körkort. Det finns alltid idioter som har för bråttom.
Häromdagen var det någon som körde om mig och kom tillbaka till filen lite för snabbt. Det var en 40km/h väg och han körde in i sidan på min bils vänstra framsida. Blev kul när man var tvungen att tillkalla polis för snubben var helt hysterisk och skyllde på mig och ville dra utan att prata lite om försäkringar...
Tack och lov att det fann vittnen som käftade emot snubben även om de inte var med i ”olyckan” och i princip tvingade honom att vara kvar.
Jossan-88 2014-07-21 22:36 ! Citera #
Idioter som kör om kommer det finnas överallt.. När man nu har haft körkortet i lite mer än 1 år så har man hunnit sett en hel del. Bara som exempel så vart jag omkörd härom veckan av en dåre som låg och tryckte bakom mig med bara någon meters mellanrum, Och till sist så vart han väl trött på att jag höll hastighetsgränsen som var 80 km/h, så han växlade ner på sin sportbil (Nissan GT-R) och bara flög förbi, och ganska snart var han tvungen att bromsa in bara för att det kom en fartkamera, men det sket han i, så det blixtrade till med ett jäkla sken, och strax bakom krönet som ligger lite längre fram så stod han efter vägkanten med en polisbil bakom sig, läste sedan i den lokala tidningen att polisen skulle ha hastighetsövervakning vid just detta område under hela den dagen..

Gissa om jag log brett mot honom när jag körde förbi :D
Miimz 2014-07-23 16:03 ! Citera #
Justice

Jag hade absolut varit skadeglad. Rätt åt honom! :lol:
emmis 2014-07-28 19:57 ! Citera #
Jag blir omkörd dagligen eftersom att jag kör lagligt men ingen annan här ute på landsvägarna gör det! Tycker inte att det är så obehagligt men det är irriterande eftersom att jag måste anpassa mitt körsätt efter dem. Jag kör i största mån ecodrive med motorbromsning osv osv. Men har jag någon idiot i häcken kan jag inte släppa gasen i god tid utan jag måste verkligen bromsa ordentligt för att föraren bakom ska fatta att jag bromsar - de gör inte alltid det ändå! Väntar bara på att bli påkörd bakifrån på sträckan ute hos oss som sänks från 70 till 50 och sen 30. :x :x :x

Blev också omkörd av en sportbilsidiot på motorvägen, E18. Jag körde om en lastbil i 120 (laglig hastighet), och man får ju inte enligt lag köra fortare än hastigheten och speciellt inte när man kör om. Bakom mig kommer då en Porsche och kör hemskt nära och börjar blinka hejvilt med helljusen/ljustutan. Blev mycket irriterad men fortsatte köra, jag tänker absolut inte gasa upp till olaglig eller för hög hastighet för att HAN har bråttom. Hade det varit fråga om livsfara för krock hade jag såklart gasat... När jag sedan var klar med omkörningen och skulle svänga in till höger igen på körfältet, så mosar han sig förbi bilen när jag är emellan de två körfälten - det hade alltså kunnat gå illa. Samtidigt tutar han som en idiot och kör vidare i typ 150 km/h. Hoppas att karman hittar denna man en vacker dag och att ett par böter utlämnas! :?
Gäst 2014-07-31 18:11 ! Citera #
Eric
Justice

Jag känner mig som dig, har övningskört ganska länge och ser alla bilarna kör om mig även jag höll farten, ibland kan jag känna mig lite deppig, för mig känns det så att, bilarna som kör om säger till mig: ”Kolla hur bra jag kör” ”Jag är bättre än dig för att jag kan köra snabbare än dig!” ”Haha, nybörjare” ”Tönt, du kör för långsamt” ”Äh, va dålig du är!” ”Du borde inte köra här” Man blir fan mobbad! Så kände jag...

Vet exakt vad du menar. Känner precis likadant. Men, jag försöker träna på att sluta bry mig. Det är ju en viktig del till att ta körkortet alt bli en bättre förare - att inte börja härma andra förare bara för att de kör fortare, förbi etc samt att inte tveka på oss själva så länge vi följer reglerna. Jag tror att alla som övningskör känner så. Men egentligen kör ju många förbi så att inte de ska behöva ta avstånd till oss som övningskör, eller så vill de bara köra fortfare lol.

Men när vi får körkortet blir vi säkert på samma sätt efter några år. Men jag relaterar verkligen till det du säger.
Gäst 2015-09-30 18:33 ! Citera #
Haha, bäst! Önskar att man får vara med om detta, skulle seriöst kunna lägga ut 500 :- bara för känslan 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor