Tja
Jag tänkte skriva lite om Farsta uppkörningen, innan jag tog provet så läste jag massor på nätet och här att hur svår Farstas uppkörningen är och hur jobbigt inspektorer kan vara, och även fakta står det att Farsta är det svåraste uppkörningsställe som finns bara runt 50% som klarar första försöket.
Jag var där i fredags och hade min första uppkörningen och klarade det, alltså jag körde som jag brukar köra med tanken på extra försiktighet på ställen som man måste vara försiktig som skolväg, korsningar, accelerationsfält till motorväg(Här gäller det gasa ordentlig och titta mycket). Och fick fickparkera alltså backa in mellan två bilar och parkera, utan problem, godkänd, alltså jag tänkte hur dålig kör ni som kuggade? Om ni inte tittar ordentlig, inte köra miljövänligt, inte kan parkera, inte kan vänja, inte kan hålla fart, inte kan svänga säkert, självklart blir ni kuggad! Sen blir folk sur på inspektorer att kugga på en lite grej, alltså en lite grej för er kanske är en stor risk i trafiken... inspektorer ska vara hårda med allt för att om de godkänna dig som inte kan köra säker och inte kan köra miljövänligt, blir du en risk för trafiken och miljön... Det vill vi inte ha i trafiken alls.
Sen tänkte jag också stackars inspektorer som måste bemöta alla nybörjare som riskerar i trafiken, de känner sig också osäker med dig, de vet ingenting om dig och din körkunskap men de måste bemöta dig ändå pga. det är deras jobb, de kan även inte visa upp deras känslor, om de är nervös, blir du som kör ännu mer nervös och blir en risk under uppkörningen, det vill de inte se heller.
Folk som säger illa om inspektorer, ni bör verkligen tänka om, de är som hjältar som riskerar sitt liv för dig och för alla som har uppkörningen, de blir rädd också, de är människor, inte stålmannen, när du gör någonting som är farlig, de blir också rädd/stressad precis som du, kör du som en idiot, så klart blir du kuggad!
Jag vill verkligen rekommendera er som har uppkörningen, tar det i Farsta, som en utmaning, utmanar din körskicklighet och försiktighet i trafiken, blir du kuggad, betyder att du behöver träna mera, inte har någonting göra med inspektorers bedömningen.