Hej på tisdag har jag uppkörning i Jakobsberg, är jätte nervös. Brukar inte övningsköra där. Jag undrar vilken bil använder Trafikverket för körprovet. Automat bilen? Kanske man kan hyra en likadan en dag innan så jag vet hur bilen funkar o så. Va har ni för tips???
Hej Anani.
Lycka till på uppkörningen.
Jag har ingen aning om exakt vad för bil de använder men skulle kunna tipsa dig om att googla dig fram. Och om du inte övningskör där så kan du kolla på eniro-kartan så kan du se rondeller samt motorväg, villaområden med mera. Så du borde kunna hantera sådana lägen utan problem.
Sämsta ställe att fixa uppkörning
jag körde där mycket trafik + de håller på arbeta med vägar nu
Om automat bilarna är samma som manuella är det Volvo och golf dom har. Men det borde inte du lägga något fokus på deras bilar är lättkörda.
Kom i god tid då jag tyckte det var lite svårt att hitta dit så slipper du bli stressad.
Har kört där 3 olika tider på dagen så vet att bil mängden varierar beroende vad klockan är.
Då jag körde där blev det cirkulations körning 3-5 st finns rätt många där,motorväg, backning eller fickparkering. Dom bygger rätt mycket som sagt men sänk farten och glöm inte att ev höja farten efter vägarbetet.
Blev även lite körning i ett vila område där högerregel förekommer, så där är det bra att hitta dragläget.
Klarade det där på 3gången så lycka till och berätta hur det gick. Fråga om det är något mera.