Start > Körkortsforum > Körkort utan körskolelektioner…

Körkort utan körskolelektioner?

Tessi 2014-06-01 19:09 ! Citera #
Jag undrar om man kan övningsköra hemma och sen bara gå direkt till uppkörningen och teoriprovet? Alltså ta körkort utan att ta körlektioner med en körskola.
Gäst 2014-06-01 20:34 ! Citera #
Det går men du måste gå till en trafikskola i alla fall för Riskettan. Du måste gå dit och boka tid. Riskettan tar bara 2 - 3 timmar.
Fast du får även tänka på att du lär dig mer om hur man kör i trafikskolan. På det rätta sättet.
Jossan-88 2014-06-01 23:26 ! Citera #
Både riskettan och risktvåan måste väl vara avklarade och godkända innan man får köra upp?
Eller minns jag helt fel nu :)
Gästttt 2014-06-06 17:21 ! Citera #
Du kan boka risk tvåan själv, man behöver inte gå genom någon körskola. Klicka dig vidare härifrån https://etjanster-kk-listautb.transportstyrelsen.se/?epslanguage=sv
Linus 2014-06-30 13:20 ! Citera #
Jossan-88
Både riskettan och risktvåan måste väl vara avklarade och godkända innan man får köra upp?
Eller minns jag helt fel nu :)

Helt rätt Jossan, redan i teori så lär du dig hur man kör, jag tycker att det är bra när man lär sig teori medan man övningskör, det är det vad jag har lärt mig, jag gick aldrig till någon trafikskolas körlektioner och fick kortet på första försöket.

Lycka till

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor