Hej
Är det bara jag som har svårt med teoriprovet? Hur gör ni som har lite svårare med provet? Har gjort sammanfattningar,läst boken några gånger, gjort frågor osv men ändå klarar jag inte provet :-(
Hej
Är det bara jag som har svårt med teoriprovet? Hur gör ni som har lite svårare med provet? Har gjort sammanfattningar,läst boken några gånger, gjort frågor osv men ändå klarar jag inte provet :-(
Har du läst såpass mkt att di förstår innebörden bakom varje fråga?
Jag förstår och kan förklara vad allt är men inte när de ordet finns med i en text
Samma problem för mig jag pallar inte mer....
det känns som att Trafikverket vill bara tjäna pengar ...med kluriga svaret.
Teoriprovet är inte så klurigt som man kan tro, har man bara läst på och gjort tillräckligt många test som man har blivit godkänd på så kommer det gå lysande.
Själv läste jag körkortsboken 4 gånger, gjorde säkert 15-20 test här på körkortonline(köpte alla frågorna 2 gånger och snittade runt 62/65 rätta svar hela tiden) plus alla datatester och pärmar hos trafikskolan. Efter det klarade jag teoriprovet på första försöket med 59/65
Lycka till allihopa, ge inte upp!!
Jag gjorde teoriprovet två veckor sen, min betyg ifrån denna websidan är: 98-100% inom 40 försök med 70 frågor, Jag läste aldrig någon bok eller trafikmärke eller någon mekaniskt, jag har även gjort elevcentralens frågor, fas A och klarade mig men B klarade mig inte.
Teoriprovet klarade jag med 57/65 och minst godkänd är 52/65, jag tycker denna sidan har hjälp mig mycket med teori och är hög rekommenderad! Men många frågorna på denna sidan skiljer sig ifrån teoriprovets frågor, man kan glömma att denna sidan är facit för teoriprovet, det är det INTE, men körkortonlines frågor måste man kunna för att klara provet, det gäller att man måste tänka genom under teoriprovet: Vad är säkraste körningssättet? För att under teoriprovet så tycker jag är runt 80% frågorna är körningssättet. Har du tänkt på det då är det inte svårt alls, sen också är man naturligtvis nervös, jag vet inte om alla är det men jag var det... Det gäller att man måste lugna ner sig också, läs noggrann på frågorna och fastna inte på frågorna som du inte kan, markera dom och tar nästa sen i slutet komma tillbaka till markerade frågor och tanka genom, jag hade runt 10-11st markerade frågor som jag gick tillbaka och funderade, total tid får du 50minuter och 70st frågor, 5st frågor är överkurs frågor som inte räknar in, MEN de talar inte om vilken... Du får chansa... Sen finns det också folk som kan bli stressad när de andra provdeltagare har klarat sig provet före dig och fick godkänd som skriker när de har lämnat salen... Det gäller att du INTE bryr dig om dom andra och fokusera på ditt. Sen också tänka så: Om du INTE klarar provet betyder att du INTE har pluggat ordentligt eller INTE har fokuserat ordentlig, ingen fara det går alltid att göra om.
Lycka till!
PS: Du får INTE ta med papper eller penna eller miniräknare eller mobil på, detta kan göra provet lite mer jobbigare under matte frågor som: Stoppsträckan och avståndsfrågor. Jag har alltid räknat med mini... tips är INTE räknar mer med miniräknare, räkna med hjärna...
Jag klarade kunskapsprovet med 55 p första gången och uppkörningen!
Jag kan erkänna att jag hade TUR med frågorna. Fick inte en enda ”uträkningsfråga” utan typ sjuuukt mycket högerregel kommer jag ihåg!!! Medan en polare till mig fick galet mycket parkeringsfrågor, medan jag inte fick en enda!!
Men försök att inte stressa när du sitter där och läs frågan noggrant VAD dem vill ha svar på!
Lycka till