Start > Körkortsforum > KÖRKORT I FARSTA

KÖRKORT I FARSTA

Gäst 2014-05-20 14:27 ! Citera #
ÄNTLIGEN KÖRKOOOOORT!!!

Körde upp i Farsta häromdagen, lördag kl. 09:00. Hoppades på att det skulle vara mindre trafik och så, och visst var det så. Fick Mikael som provledare, jätteschysst!

Började med att få göra en säkerhetskontroll, fick kontrollera bromsvätske- och kylvätskenivån.

Sen satte vi oss i bilen och körde iväg. Fick direktiv att köra mot Tyresö, sedan sa han att ta avfarten mot Skarpnäck.
Körde in till Skarpnäck där jag fick göra en backparkering.

Fick sedan direktiv att köra mot Nynäshamn. När vi kom ut på motorvägen säger han att köra av på avfarten mot Ågesta.
Därifrån kör vi in mot Trafikverket igen. Väl där gör jag en misslyckad nosparkering, han skämtar dock till det och säger ”vad tur att det finns en backväxel då!”. Det lättar på stämningen och jag rättar till bilen.

Sen frågar han hur det gick, varav jag svarar ”helt okej tyckte jag väl”.
Han frågar om jag klarat teorin, vilket jag gjort.
Då säger han ”Men dåså, då får jag lov att grattulera till körkortet”

Den känslan!!! Ge inte upp, och var självsäkra när ni sätter er i bilen. Första intrycket är det sista!

Klarade på första försöket, både teori och uppkörning :D :?
Gäst 2014-05-20 19:08 ! Citera #
Gratulerar.

Fick också Gratulerar till körkortet presenten från Farsta ett bra tag sen. Troligtvist det bästa stället att köra upp i. Inte ett dutt svårt.

Hur misslyckades du med nosparkeringen? Råkade du köra lite upp mot gräset eller missade rutan lite?
Lite komiskt där, sorry måste veta :D.

Lycka till med körningen i framtiden. Testa dock att köra mitt på natten, taxi bilarna är helt galna, känns mycket mer annorlunda än på dagen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov