Start > Körkortsforum > Ni som oroar er över uppkörnin…

Ni som oroar er över uppkörningen

Milan 2014-05-07 07:47 ! Citera #
På min uppkörning behövde jag inte ens göra en Säkerhetskontroll, utan ställde bara in stolen (maskade som fan för tiden skulle gå...) Sedan snurrade vi runt lite och det ENDA moment jag behövde göra var backa runt hörn. Vi var ute och körde Max 25 minuter och sedan hade jag körkort :-)

Så oroa er inte över att ni måste göra ALLT på en uppkörning. Ni måste kunna allting, men det är inte nödvändigtvis att ni får göra allt.

Hur var andras uppkörningar?
Jossan-88 2014-05-07 11:00 ! Citera #
Det är klart man inte behöver göra allt under en uppkörning, det skulle ta en väldans massa tid :)
Så inspektören som man får kommer välja ut enstaka moment som man ska göra :)

Min säkerhetskontroll gick ut på att kolla alla lampor, sedan var den klar och det var dags att hoppa in i bilen och köra iväg. Under uppkörningen fick jag backa runt hörn samt göra en vänstersväng på landsväg. Samt följa åka mot ett specifikt mål, annars var vi mest inne i Katrineholms centrum och åkte runt.
Allt gick jättebra och jag grejade uppkörningen på första försöket. Så nu har man haft körkort i 10 månader och 5 dagar och 1 timme :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest