Tjenare alla glada människor, klarade precis mitt Teoriprov galant. Dagen innan satt jag och kollade på dessa sorters forum efter vad man verkligen behöver göra, vad som räcker. Så jag tänkte att jag delar med mig av hur jag pluggade, alltså vad som räckte för mig. PS jag är absolut inte en pluggis, aldrig vart kommer aldrig att vara, tyvärr.
Det som jag fick i form av internettester av min körskola var hemsidan som heter ’Elevcentralen’. Där gjorde jag hela FAS U, hade 99% utveckling och rätt på alla delprov. Utöver detta gjorde jag 3x ’Repetition 1’ och 4x ’Sluttest’. Kunde i princip alla dem frågorna utantill efter det. Jag tog såklart reda på alla svar som var fel, med hjälp av ’Körkortsboken’, enkelt med hjälp av ’Sidhänvisningar’ på sidan 300.
Dagen innan testet:
Gick jag in på denna sidan och gjorde 2st Gratis provet (65 frågor) under fliken ’Körkortsfrågor/teoriprov.
Första gratis provet fick jag 47 (underkänt, blev lite nojjig) Så jag lärde mig dem frågorna som var fel och satte sedan 63/65.
Jag bör lägga till att jag hade en desperat känsla av att jag inte var bra nog, under hela min pluggtid, som många nog kan relatera till.
Innan jag gick och la mig skummade jag igenom boken, ca 20min, och läste upp det som jag kände att jag var extra dålig på. And that’s it.
Fick 57/65 på provet, och det är jag nöjd med. Du måste alltså inte råplugga för att klara det, gör internettesterna om du kan. Dem är skitbra och hjälpte helt sjukt mycket. Jag skulle inte säga att gratis testet på denna sidan är bättre än dem på Elevcentralen men det är en bra variation, eftersom du får annorlunda frågor jämfört med Elevcentralen. En mix av båda, eller andra tester i kombination med boken, är optimalt!
Hoppas att detta hjälper någon nervös stackare som tvivlar på sig själv. Tack för mig, vi ses på vägarna!