Start > Körkortsforum > Vad som räcker för att klara T…

Vad som räcker för att klara Teoriprovet (Hisingen, gbg)

En kille från Gbg! 2014-04-28 11:35 ! Citera #
Tjenare alla glada människor, klarade precis mitt Teoriprov galant. Dagen innan satt jag och kollade på dessa sorters forum efter vad man verkligen behöver göra, vad som räcker. Så jag tänkte att jag delar med mig av hur jag pluggade, alltså vad som räckte för mig. PS jag är absolut inte en pluggis, aldrig vart kommer aldrig att vara, tyvärr.

Det som jag fick i form av internettester av min körskola var hemsidan som heter ’Elevcentralen’. Där gjorde jag hela FAS U, hade 99% utveckling och rätt på alla delprov. Utöver detta gjorde jag 3x ’Repetition 1’ och 4x ’Sluttest’. Kunde i princip alla dem frågorna utantill efter det. Jag tog såklart reda på alla svar som var fel, med hjälp av ’Körkortsboken’, enkelt med hjälp av ’Sidhänvisningar’ på sidan 300.

Dagen innan testet:

Gick jag in på denna sidan och gjorde 2st Gratis provet (65 frågor) under fliken ’Körkortsfrågor/teoriprov.
Första gratis provet fick jag 47 (underkänt, blev lite nojjig) Så jag lärde mig dem frågorna som var fel och satte sedan 63/65.
Jag bör lägga till att jag hade en desperat känsla av att jag inte var bra nog, under hela min pluggtid, som många nog kan relatera till.
Innan jag gick och la mig skummade jag igenom boken, ca 20min, och läste upp det som jag kände att jag var extra dålig på. And that’s it.

Fick 57/65 på provet, och det är jag nöjd med. Du måste alltså inte råplugga för att klara det, gör internettesterna om du kan. Dem är skitbra och hjälpte helt sjukt mycket. Jag skulle inte säga att gratis testet på denna sidan är bättre än dem på Elevcentralen men det är en bra variation, eftersom du får annorlunda frågor jämfört med Elevcentralen. En mix av båda, eller andra tester i kombination med boken, är optimalt!

Hoppas att detta hjälper någon nervös stackare som tvivlar på sig själv. Tack för mig, vi ses på vägarna! :)
Gäst 2014-04-28 19:13 ! Citera #
Hej en kille från Göteborg!
Det är jättebra att du klarade Teoriprovet :) och inte jag heller en pluggis
Jag hoppas att det ska också hända med mig. :)

P.S.nervös stackare :) :lol:
Gäst 2014-04-28 20:00 ! Citera #
Innan jag fick mitt körkort så höll jag på att riva sönder mitt körkortsbok då jag fick för tredje gången på raken 51 poäng i trafikverket. Sen kom jag på att kanske man ska ta fram en penna och block och kolla på pappret man fick från trafikverket och sedan skriva ner och träna på allt jag hade svårigheter med. Vid fjärde teorin så fick jag äntligen mina 52 poäng.
En kille från Gbg! 2014-04-29 21:39 ! Citera #
Klart du klarar det Marina, man stressar sig själv för mycket bara. Man får ha lite is i magen! Klarade förövrigt min uppkörning idag så nu kan jag sluta oroa mig och ge mig ut på vägarna! Lycka till till alla goa människor! :)
Gäst 2014-06-04 11:33 ! Citera #
Hej en kille från Gbg!
Grattis,och lycka till på vägarna!
Jag fick godkänt på teori igår :D
NU ÄR KVAR UPPKÖRNING :lol:
Gäst 2014-06-04 23:08 ! Citera #
Grattis till dig kille från gtb. Marina tycker du att det räcker med och träna med frågorna här inne? Lycka till i uppkörningen :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov