Start > Körkortsforum > Uppskrivning imorgon, HJÄLP

Uppskrivning imorgon, HJÄLP

Mandzan 2014-04-21 14:46 ! Citera #
Jag har uppskrivning imorgon för första gången och jag har aldrig varit såhär nervös! Har varit nervös i flera veckor nu, ända sen jag fick veta mina tider!
Jag har alla rätt när jag gör proven på elevcentralen, och när jag läser i boken känner jag mig hyfsat säker på det, men ändå så osäker?! Tänk om jag inte får något liknande alls på teoriprovet?
Några bra tips?!
Jensan 2014-04-21 14:48 ! Citera #
Ta det lugnt, läs igenom frågorna noga, gå gärna tillbaka och kolla igenom dom när du känner dig klar! Det allra viktigaste är att behålla lugnet!
Gäst 2014-04-21 17:50 ! Citera #
Var nånstans har du teoriprov? Lycka till :)
Mandzan 2014-04-21 17:55 ! Citera #
Har min uppskrivning i Malmö! Tusen tack!!
Gäst 2014-04-21 19:40 ! Citera #
Bästa rådet jag kan ge dig : LÄS frågorna noggrant , markera frågor du är ’’osäker’’ på , tänk logiskt , det kan vara så att du får en fråga som du känner igen , men att de kanske omformulerat svars alternativen. Så läs svars alternativen noga , och dra uteslutnings metoden. Jag hoppas att den teori du lärt dig inte är att du kan alla svar utan till , utan mer varför saker o ting är just som dem är. Om fallet är så , då kommer du klara de galant! Lycka till på provet , och stressa inte upp dig. Det är inte hela världen om du kuggas , men kuggas du , så betyder de bara att du inte är tillräckligt påläst. GOOD LUCK :)
Mandzan 2014-04-21 19:57 ! Citera #
Jag har alltid kollat på de frågor jag haft fel på och då kollat upp det i körkortsboken. Alltså har jag aldrig låtit ett fel bara vara! Men sen har jag väldigt svårt för parkering och last när det gäller släp osv. Det fastnar lixom aldrig! Nu börjar morgondagen närma sig, och jag har aldrig varit såhär nervös.
Tusen tusen tack för tipset iallafall!!!! Skriver imorgon hur det har gått :)
Gäst 2014-04-21 20:07 ! Citera #
Mandzan
Jag har alltid kollat på de frågor jag haft fel på och då kollat upp det i körkortsboken. Alltså har jag aldrig låtit ett fel bara vara! Men sen har jag väldigt svårt för parkering och last när det gäller släp osv. Det fastnar lixom aldrig! Nu börjar morgondagen närma sig, och jag har aldrig varit såhär nervös.
Tusen tusen tack för tipset iallafall!!!! Skriver imorgon hur det har gått :)

Jaha men då är det bra! huvudsaken är att du förstår innebörden av varje fråga. Vad är det exact som spökar för dig angående last och släp? kan hjälpa dig. Det är inte så svårt som du tror , jag hade själv problem med det tidigare, men det visa sig vara lättare än vad jag trodde.
Gäst 2014-04-21 20:08 ! Citera #
Håller med Mukkan. Enligt min erfarenhet är frågorna inte identiska med dem som finns online men om man satt sig in i ’tänket’ så blir det inga problem. Du har råd att vara svag på parkering och släp. Lycka till och glöm inte att andas från magen!
Gäst 2014-04-21 20:11 ! Citera #
corax
Håller med Mukkan. Enligt min erfarenhet är frågorna inte identiska med dem som finns online men om man satt sig in i ’tänket’ så blir det inga problem. Du har råd att vara svag på parkering och släp. Lycka till och glöm inte att andas från magen!

Hehe corax jag förstår vad du menar , men tänk ochså så här , ifall han får 2 frågor om släp och han tänker ’’skitsamma , det är viktigare att svara rätt på dem andra’’ dem två frågorna som han svarar fel på angående släp kan vara dem två som gör så att han får godkänt. så det gäller och svara så många rätt som möjligt. Hoppas du förstår min tankesätt corax :)
Mandzan 2014-04-21 20:19 ! Citera #
Datumparkering har jag jätte problem med. T.ex. Om du kommer hit den 27:e, hur länge får du då stå här? Så är där en skylt. Sådana typer.
Och när det gäller last: Typ: Du ska köra denna bil. Hur mycket bagage kan du högst lasta, om bilen för tillfället är lastad med 3 passagerare som tillsammans väger 240 kg?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 16:13
13
I dag 08:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest