Start > Körkortsforum > Teoriprovet lättare än korkort…

Teoriprovet lättare än korkortonlines frågor?!

Gäst 2014-04-16 18:56 ! Citera #
Har läst lite på denna sidan och de flesta skriver att det verkliga teoriprovet är lättare än frågorna på korkortonline.
stämmer detta? vad tycker ni?

isf borde man väll klara det om man har 95% rätt och har gått igenom alla frågor 4 omgångar?..
är så orolig, har SÅ svårt för att lära mig och det fastnar verkligen inte genom att läsa boken, är fruktansvärt tröög...
har även gjort tester på körskolan men dem var lite svårare formulerade, precis så jag fick godkänt... :?
Gäst 2014-04-16 19:52 ! Citera #
Skillnaden är bara att dem formulerar om frågan så man ska bli osäker , så därför är det bra att läsa frågan 2 gånger och dra uteslutningsmetoden , samt att tänka logiskt på teoriprovet. Så lär dig inte rätta svaren bara , lär dig varför just saker och ting är som dem är (anledningen) så blir det lättare.
Jossan-88 2014-04-16 20:02 ! Citera #
Håller med vad Mukkan säger. Dom använder helt andra formuleringar på sina frågor, men om du förstår vad som frågas efter i frågan och förstår vad dom menar så kommer du greja provet utan några större problem.
Läs frågorna noga..

Lycka till!!
Gäst 2014-04-17 07:01 ! Citera #
Okej! har lärt mig reglerna kring frågorna och inte bara svaren så detta ska nog gå vägen då :lol:
tack så mycket för svaren. har skrivningen på tisdag :D
Gäst 2014-04-17 10:20 ! Citera #
Chullan
okej! har lärt mig reglerna kring frågorna och inte bara svaren så detta ska nog gå vägen då :lol:

¨
Läs på så mycket du kan , sen testa dig själv och se att det verkligen sitter. Kuggas du första gången, så är det inte hela världen! men det betyder ochså att du inte läs tillräckligt. Så gå dit förbered , och LÄS frågan/frågorna NOGA! helst 2 ggr. Vissa frågor kan man svara på direkt , då dem ger vissa idiot svar. Men ju längre du kommer , ju ’’klurigare’’ blir det. Så läs noga , läs på mycket , så kommer allt att gå bra. Och stressa inte , ta ett djupt andetag och kör på. Jag önskar dig lycka till , och att hoppas du klarar det. :)
Jossan-88 2014-04-17 13:36 ! Citera #
Chullan
okej! har lärt mig reglerna kring frågorna och inte bara svaren så detta ska nog gå vägen då :lol:

Stort lycka till på provet..
Läser du bara noga och inte svarar hastigt så kommer detta gå jättebra, och dom du känner dig osäker på kan du markera för att sedan gå tillbaka och svara på senare när du har svarat på alla. Så gjorde jag och jag hade gått om tid över när jag hade gått igenom alla frågor. Så när du sätter dig vid datorn så försök att koppla bort alla runtomkring dig, och skulle vissa bli klara före dig så strunta i det och fortsätt fokusera på din datorskärm :)
Gäst 2014-04-23 10:15 ! Citera #
Klarade teoriprovet med 54 igår och klarade uppkörningen idag felfritt, så himmla lättad och glad!!! Så nu har jag körkort!!!!!! Wohooo!! :D :D :D
Jossan-88 2014-04-23 11:45 ! Citera #
Chullan
Klarade teoriprovet med 54 igår och klarade uppkörningen idag felfritt, så himmla lättad och glad!!! Så nu har jag körkort!!!!!! Wohooo!! :D :D :D

Gud vad roligt!!
Stort grattis !!! :D :D
Gäst 2014-04-23 13:07 ! Citera #
Grattis man :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov