Start > Körkortsforum > Kuggade i Farsta

Kuggade i Farsta

Fenny 2014-04-11 15:22 ! Citera #
Jag är så JÄVLA besviken på mig själv! Min körlärare sa: Kör du som du gjorde igår har du körkort 98% chans varpå jag känner mig lite säkrare eftersom jag även en dag tidigare klarade teorin. Sedan får jag världens trevligaste inspektör som vanligtvis Godkänner typ alla! (varpå jag slappnar av ännu mer) Säkerhetskontrollen gick bra, behövde bara kolla typ bromsen.... MEN sedan började vi prata (för mycket) Vi hade super trevligt i bilen, varpå jag koncentrerar mig mer på vårat samtal så jag missar sammanlagt 3 destinationer/ avfarter och får vända tillbaka...sedan kör en bilist om mig så det är typ en halvmeter mellan våra bilar = Avståndet är för kort. Min körlärare såg ut som ett frågetecken när inspektören sa att jag inte klarat det p.g.a Miljömedveten körning då jag fick vända hela tiden + avståndet. Jag har aldrig kört så dåligt som på uppkörningen :-(

Jag är så SJUKT besviken på mig själv. Grät hela vägen hem! Behöver verkligen peppande ord om någon mer som kuggat! Jag vet att jag kan så mycket bättre :( En positiv sak i det hela är att jag hade tur att få en till uppkörningstid om bara 2 veckor!
Gäst 2014-05-21 00:42 ! Citera #
Ingen har ju svarat, och detta var rätt längesedan!

Äh skit i det du klarar det, bry dig inte så mycket kör som du alltid gör.
okänd 2014-05-21 07:00 ! Citera #
Fenny om du kan gråta över ngt sånt är du inte gjord på vägen,
för på vägen kan det hända olyckor kan även ta ett liv, gråter du när någon bil kör på en lastbil och det sprängs och du måste väja din bil för att inte dö och du sitter och gråter i så fall kommer du ej att klara de.

jobba mera med dig själv i så fall kommer du klara de.

när det gäller miljö körning kör mer eco drivning.
Jacky 2014-05-21 19:11 ! Citera #
Jag kunde köra perfekt när jag skulle köra upp för två år sedan, kuggade första p.g.a. att jag hindrade trafiken (extremt nervöst så körde för sagt), dagen efter gav jag mig en ny chans, kuggade för att jag pratade med inspektören för mycket. Tredje dagen körde jag upp igen, kuggade för att jag glömde blinka på en tom gata när jag gjorde en vänstersväng. Efter det tog det två år till och sedan, igår, körde jag upp igen. Missade att två avfarter och gjorde en hel del fel...men jag var inte nervös..FICK körkortet. Jag är 26 år.

Min historia får säkert en del som kuggat att känna sig lite bättre. Ge inte upp för att ni blir kuggade.

p.s. hade inte tagit en enda körlektion och inte haft några föräldrar som kunnat köra med mig, åkte med kompisar då och då...det gick det med! :)
fenny 2014-05-23 16:52 ! Citera #
Oj glömde skriva att jag klarade det på 2 uppkörningen för ca tre veckor sedan :-) Så har mitt körkort nu!! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor