Skrev upp idag.
Ja idag skrev man upp kl 10:30.
Fick 50 rätt. Var bara slarvfel, hade inte sovit nånting inatt
Satt bara 12 minuter av 50.
Nästa gång tar jag det.
Usch vad tråkigt!!
Men varför satt du så kort tid? Jag skrev mitt prov på 20 minuter, men sedan satt jag kvar och gick igenom några frågor för att vara helt säker på att jag inte hade slarvat. Allt som allt tog det c:a 27 minuter, och jag är tacksam för att jag satt kvar och rättade mig själv. Såg då att det var några frågor som jag hade kryssat i för fort. Så tack vare det så klarade jag teoriprovet
Usch vad tråkigt!!
Men varför satt du så kort tid? Jag skrev mitt prov på 20 minuter, men sedan satt jag kvar och gick igenom några frågor för att vara helt säker på att jag inte hade slarvat. Allt som allt tog det c:a 27 minuter, och jag är tacksam för att jag satt kvar och rättade mig själv. Såg då att det var några frågor som jag hade kryssat i för fort. Så tack vare det så klarade jag teoriprovet
Bra fråga! Har faktiskt ingen aning sov bara 2 timmar inatt så jag tänkte att det får bära eller brista.
Vissa jag hade fel på vara bara slarvfel. Läste inte frågorna ordentligt. Hade jag gjort det så hade jag kanske fått 55 eller något. Uppkörning imorgon får se hur det går!
Jag tycker att du har fått väldigt bra resultat på 12 minuter, själv fick 47 på full tid. Så visst synd att du gick så tidigt.
Sov inatt. Annars kan ju inspektören lura dig att köra mot enkelriktad gatan tex...De är kapabla till mycket när eleven är inte i form. Eller blir det slarvfel igen. Lycka till och må bra oberoende av resultatet.
12 minuter
Hade du varvat ner, suttit hela tiden och systematiskt gått igenom dina svar hade du fixat det. Lycka till med uppkörningen!
Writer!
Inspektören försöker aldrig lura dig!
Dom får inte göra det och dom gör det inte heller!
Det står i deras instruktioner att dom skall undvika ”lokala trafikfällor” och det gör dom.
Anledningen till att folk tror att dom luras är helt enkelt att folk inte kan reglerna!
Det är tex mycket vanligt att aspiranterna vägrar köra in på en gata där det är parkeringsförbud, för dom förstår inte skylten och tror att det är förbjuden infart. Alltså har inspektören lurat dom!
Eller så får dom i uppgift att göra en U-sväng och tror att det är förbjudet och... ja ni förstår!
Vad kan det innebära ”lokala trafikfällor”?
Jag förstår att de inte luras generellt, men i vissa fall när aspiranten är inte bedömt än så kan ju inspektören välja en uppgift som vid uppkörningen kan leda till det även vanliga körkorsinnehavare gör: senast igår körde en bilist över Öresundbron i fel trafikriktningen ...Bron fick stängas när denna körde tillbaka på vägrenen.
Trafikmiljön i sig i Stockholm, väldigt farlig. Beroende på att inga pengar satsades på vägar, de gamla tål inte ens en vanlig bilström av jobbpendlare, ännu mindre om en ambulans ska åka på tex Nynäsvägen ....sk ”gettingmidja”...
En lokaltrafikfälla kan vara en skylt som är svår att se pga ett träd har vuxit så det skymmer skylten.
Tack för förklaringen. Ser ofta nedkörda skyltar ...och de som ligger i dike. Andra exempel på trafikfällor, bara för att lära sig bättre de?
Senaste foruminläggen
Rubrik