Start > Körkortsforum > Hur många böter innan kökort d…

Hur många böter innan kökort dras?

celeron 2014-03-29 11:12 ! Citera #
Tjofräs! 10dagar med körkortet igår, de fira vi med att åka förbi en polis som stod å en buske å trodde han va frän med sin laser!

de slutade med 2000:- i böter.

Polisen sa; ahapp.. du har prövotid ser ja. 3 böter inom ett halvår. å transportstyrelsen tar ditt körkort .

Ligger de någon sanning i detta? :o
Gäst 2014-03-30 11:28 ! Citera #
Jag såg åtminstone många unga med körkort som gjorde teoriprov - antar att de fick spärrtid och måste göra om prov.

2000 kronor kunde användas bättre by the way =).

Kör som du går - du springer ju sällan, vad?
inspektörn 2014-03-30 13:02 ! Citera #
Writer!
Vad menar du med många unga med körkort som gjorde teoriprov?
Har de spärrtid får de inte legitimera sig med ett B-körkort!
Det är inte så att det var AM-kort dom visade?
Gäst 2014-03-30 13:59 ! Citera #
O, kanske mopedkort då. Med mina ögon så trodde jag att de hade körkort som varit spärrad. Såg ut så. Det fanns minst 5 sådana personer när jag skrev teori, en äldre herre med. Hm...
inspektörn 2014-03-30 14:37 ! Citera #
Writer!
Alla som skriver prov skriver inte för behörighet B! Många skriver för AM, A, C, CE, D, DE eller gör yrkeskunnandeprov. Därför är det vanligt att man legitimerar sig med ett körkort!
Ett återkallat körkort är inte giltig som legitimation vid prov hos Trafikverket!
Jossan-88 2014-04-02 22:03 ! Citera #
inspektörn
writer!
Alla som skriver prov skriver inte för behörighet B! Många skriver för AM, A, C, CE, D, DE eller gör yrkeskunnandeprov. Därför är det vanligt att man legitimerar sig med ett körkort!
Ett återkallat körkort är inte giltig som legitimation vid prov hos Trafikverket!

Återigen har du rätt i det du skriver, när jag skrev prov så vart vi indelade i olika grupper inne i datasalen. Hon som kollade vår legitimation sa att ”Ni som ska göra prov för vanligt B-körkort får sitta vid datorerna som är märkta med nummer från 10-22, ni andra som ska göra prov för moped körkort eller annat får använda er av övriga datorer” :)
Gäst 2014-04-03 09:48 ! Citera #
Då var det utrett...att det är flera behörigheter som kan bli aktuella vid samma skrivning.

Hur som helst - just nu känns det nästan sorgligt hopplöst - när jag äntligen lärde mig köra bil, så gick inte varken på teori eller körprov. Vilar lite och sen igen och kämpa. Men det blir inte Stockholm, varken kriga när man kan njuta av köpa upp i lilla Flen tex. Då får jag körkort och sen tränar upp förmågan att köra i Stockholm. Just nu är jag utan den möjligheten - ringde igår runt, och får inte tag i bra lärare och körskolan. Plus att pengarna är slut, la mycket på körskolor och prov.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov