Start > Körkortsforum > Klarade på femte försöket! FLE…

Klarade på femte försöket! FLEN is the shit!

Beatris 2014-03-27 19:59 ! Citera #
Åhhh!! Äntligen klarat detta.

Klarade teorin 9 Dec. Kuggade uppkörning dagen efter i Jakobsberg. Kuggade även andra gången i Jakobsberg. Kuggade en tredje gång i Farsta (svarthårig hårig dum gubbe) och för fjärde gången i Sollentuna.

Upplevde att framförallt andra gången i Jakobsberg att det var fånigt att kugga mig då jag inte hade gjort ett enda fel, utan bara skulle kollat ”lite extra” på påfarten. Alltså låångt innan jag kom ”bredvid” trafiken. Men lite svårt att titta på den vägen när vägen man kör på som nästan alla uppfarter är, var väldigt kurvig och jag inte hade kommit på raksträcka ännu att ens accelerera.

Nåja! Bokade i veckan och fick en snabb tid i Flen och fick en tid för skrivning i E-tuna. Klarade Provet med 57 p och uppkörningen gick jättebra! Hade världens snällaste kvinna som inspektör som var så lugn och framförallt FÖRSTÅENDE. Jag råkade köra lite för fort på en gångfart och lite fort på en 70 väg men resten gick bra men väldigt väldigt skakigt i både ben och händer. haha!

Tipsar er verkligen att köra upp i Flen. Där får man verkligen chans att VISA vad fan man går för. Att klara körkortet innebär inte att man är en klar förare, utan är tillräckligt säker för att släppas ut för ”självträning”. Tycker att Stockholms inspektörer är onödigt hårda, men samtidigt så dör det ju väldigt mycket i trafiken av idioter som inte kan köra bil så...

Jag trodde alllldrig att jag skulle fixa det.... kunde inte sova på hela natten och kändes som jag hade hällt i mig 10 redbull typ. Adrenalinkick???

Lycka till allihoppa! :) Kör i Flen...!
Gäst 2014-03-28 00:14 ! Citera #
Tackar enormt för tips om Flen. Den 1 april blir det Farsta, sen blir det nog Flen =))). Men jag aldrig varit där, kan inte enda gatan - kan ju bli problem?
inspektörn 2014-03-28 05:23 ! Citera #
Writer!
Gatorna i Flen ser likadana ut som i alla andra städer i Sverige!
Oftast asfalterade med olika bredd, ibland med trottoar ibland utan!
Hur svårt kan det vara?
kkrs93 2014-03-28 08:40 ! Citera #
inspektörn
writer!
Gatorna i Flen ser likadana ut som i alla andra städer i Sverige!
Oftast asfalterade med olika bredd, ibland med trottoar ibland utan!
Hur svårt kan det vara?

Inspektören!

Vilken/vilka orter är du uppkörningsförrättare?
inspektörn 2014-03-28 19:20 ! Citera #
Kkrs93!
Om jag skulle vara trafikinspektör, tror du jag skulle tala om det då? *s*
gladissss 2014-03-28 20:27 ! Citera #
Körde du med trafikskola först? I så fall vilken? Och har de automatlåda? Det blir nog Flen för mig oxå efter första försöket i Farsta :D
Gäst 2014-03-28 22:36 ! Citera #
Nej, jag tycker inte att alla gator ser likadana ut, vissa har helt slitna vägmarkeringar, vissa gator har potthåll, som bokstavligen river bilen från händerna och vissa gator/vägar är översvämmade med information. Även trafikanternas beteende skiljer sig i olika städer och olika länder - här i Stockholm har gående blivit så nonchalanta att man kan räkna de som blinda medtrafikanter men utan vita bindel...De går/springer rakt ut i gatan utan att varken se över trafiken eller övergångsställe eller grön signal. I Nyköping skulle jag ha det definitivt lättare ...
inspektörn 2014-03-29 05:17 ! Citera #
Writer!
Välkommen till verkligheten!
Fokusera på rätt saker så kommer provet gå lättare!
Du kan råka ut för allt möjligt oavsett var du är någonstans och är det ett problem så..... tja det säger sig självt!
Hell yee 2014-03-29 10:42 ! Citera #
Till inspektören seriöst sluta tro att du vet allt har sätt vilka kommentarer du kan ge till folket här inne du e ingen Gud elr?
inspektörn 2014-03-30 07:42 ! Citera #
Hell yee!
Det är väldigt intressant att se hur dagens ungdom reagerar på krass torr kritik! De flesta har en försvarsmekanism som säger: ”Vad faan vet du om det, gubbjävel! Jag kan visst det här!”
Sedan misslyckas dom kapitalt och skyller då på allt och alla!
Det är aldrig deras fel utan man projicerar sitt egna misslyckande på andra saker.
Kolla in trådarna här så finns det massor av bortförklaringar!
”Var inte van med bilen”
”Så fort jag såg inspektören visste jag att han skulle kugga mig!”
”Har inte kört en diesel tidigare”
”Hade otur och fick en sur gubbe!”
Känns det igen?
Om man istället la kraft på det som är väsentligt hade körkortsutbildningen gått mycket lättare!
Jag är klart medveten om att mitt sätt att framföra kritik är väldigt okänslig och brutal, men det är liksom det som är poängen!
Alltför många ungdomar har blivit ”curlade” hela livet och aldrig fått ta en motgång på ett vuxet sätt, så när det börjar dra ihop sig till körkort får dom en rejäl chock och alla försvarsmekanismer slår till!
Jag försöker faktiskt hjälpa dom genom att tala om hur verkligheten ser ut, så att dom är lite förberedda. Om du läser mina inlägg noga, så hittar du väldigt många konkreta tips om hur man skall göra för att få körkort, exempelvis har jag skrivit en hel del om växlingsteknik!
Du kan också fråga Jossan 88 om vad hon tycker om mina inlägg! Innan hon tog körkortet var hon riktigt sur på mig, men efter förstod hon varför jag sagt som jag sagt och har därefter i princip aldrig haft annan åsikt än jag. Varför? Tja, fråga henne! Jag vet! *s*
När det gäller mina kunskaper i ämnet så vill jag inte gå ut med exakta uppgifter, men jag kan säga så här:
Jag har kört bil i över 30 år! (Det har alla farsor och morsor också gjort)
Jag har avancerade utbildningar i hur man kör bil
Jag är specialutbildad i Eco-driving
Jag har forskat just i ämnet Uppkörning under flera års tid
Det är bara några saker som står på mitt CV när det gäller bilkörning, så jag anser mig ha ganska gott fog för mina saker jag säger här.
Är du inte nöjd med det jag skriver, så låt bli att läsa om du ser att avsändaren är ”inspektörn” så slipper du hetsa upp dig!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor