Start > Körkortsforum > Vägen till körkortet

Vägen till körkortet

Berätta 2014-03-17 01:10 ! Citera #
Jo det är så som att jag har tagit körkort nu på fredag alltså 14e mars så tänkte dela med mig till alla som tycker att det är svårt eller att dem kommer att ge upp snart.

Jo vi börjar med att jag skaffa ett körkort tillstånd när jag fyllde 18 ca för 5 månader sen.
Lät det va ett tag och tog tag i det igen, bokade risk ettan ungefär 20e jan, halkbana 28e men jag råka vakna sent så jag åkte till bromma tog mig ca 1 timma att komma fram dit men fick inte vara med för att kom 25 min sen så jag va tvungen att boka om i tullinges istället. Hade tankar på att skjuta upp det några månader men fick motivationen igen och bokade två dagar efter. Alltså den 30e.

Så jag va klar med risk utbildningarna. Och efter ungefär en vecka så tog jag ett paket teori unlimited dator prov och 10 kör lektioner á 40 min för 6000 kr. Pluggade teori i ungefär 2 veckor varje dag efter skolan då jag hade tagit ledigt från jobbigt (jobbar varje dag från 4-9) samt så pluggade jag på www.gratisteori.se så tyckte att ajg borde iallafall gå och testa och se vad jag får för resultat så jag bokade prov den 18 feb kl 08.30 fick 53 från första försöket. Var över lycklig och hade bara uppkörningen kvar hade tagit 8 av mina 10 lektioner, så jag fick ett tips att köra upp med en vän då jag prejsade endast bensinen. Gjorde det i ungefär en vecka gick och testade uppkörning för första gången i Sollentuna.
Gick åt helvettet kan jag säga hade godkänt endast på ”Säkerhetskontrollen”

Tappade hoppet och tänkte att jag skulle verkligen hoppa av eftersom att hade ändå kört rätt så mycket och lagt så mycket tid på det så tyckte att jag va värdelös som fick icke-godkänt på allt. Men jag va så pass dum den dagen att jag boka ett nytt prov dagen efter och samma ställe så att det var jävligt dumt kan jag säga men gjort är gjort. Denna gången kuggade jag på att jag inte stanna vid en skymd korsning på villa områden.

Tog paus från uppkörningen en vecka och bokade in mina 2 lektioner i skolan men glömde ta dem tydligen, så jag boka ett nytt prov veckan därefter i farsta. Kuggade där 3 gånger... och sist jag kugga det var på måndag den 10e mars. Sista gången jag kugga det var för att jag körde om 4 bilar från högra sidan i e4 och det visste inte jag om att det inte var tillåtet. Så jag tappa hoppet totalt och tänkte hoppa av.

Men jag gjorde inte det för tänkte att allt jag har lagt på skitet kommer att gå i onödan så jag bokade ett nytt prov den 14e mars i södertälje kl 10.50. Tänkte att om jag inte blir godkänd så kommer jag verkligen lägga av och åka kommunilat istället. PS: HADE VARKEN KÖRT ELLER VARIT I SÖDERTÄLJE SEN TIDIGARE.

Men när jag körde upp där så fick jag 2 inspektörer en som var en inspektör och en som var på utbildning så han på utbildning fick bedömma. Tyckte att mina uppkörning gick åt helvette och att jag inte skulle ta körkortet mer. Men när vi väl var framme efter 35 minuters uppkörning så fick jag höra den orden jag hade längtat efter i länge. Jo jag blev godkänd och jag trodde inte på det så att t.o.m inspektören blev förvånad haha, men meningen med hela tråden är att även om ni kuggar så är det ändå värt i längden. Jag kuggade 5 gånger inte så jävla glad att min körkort har kostat 19500 men inget jag kan göra åt det är glad iallafall att jag tog den.

Så för alla er som känner er nere, kämpa det lönar sig jag lovar!

PS: Jag kör manuellt.
Gäst 2014-03-18 09:36 ! Citera #
Tusen tack för din mycket givande och uppmuntrande körkorthistoria. Speciellt tack för länken till gratisteorin.

Gratulerar, du fått ett nytt fritt liv, och så tidigt i livet.
Gäst 2014-03-18 11:10 ! Citera #
Jag ska göra min 4:e uppkörning imorgon. Väldigt nervös nu :?
Berätta 2014-03-18 22:25 ! Citera #
writer
Tusen tack för din mycket givande och uppmuntrande körkorthistoria. Speciellt tack för länken till gratisteorin.

Gratulerar, du fått ett nytt fritt liv, och så tidigt i livet.

Tackar!! Ska även köpa bil imorgon så det kommer verkligen bli ett nytt fritt liv!
Berätta 2014-03-18 22:26 ! Citera #
susi
Jag ska göra min 4:e uppkörning imorgon. Väldigt nervös nu :?

Lycka till hör av dig sen om hur det går , ge aldrig upp!
Gäst 2014-03-19 06:29 ! Citera #
Super! Berätta gärna vad blir det för bilmodell och varför du valde den? Samt hur känns det köra ensam i bilen, vilka turer du kör och allt du vill dela med oss. Själv ska nu på övningskörning, avskyr hög fart på motorvägen men måste.
Berätta 2014-03-19 12:08 ! Citera #
writer
Super! Berätta gärna vad blir det för bilmodell och varför du valde den? Samt hur känns det köra ensam i bilen, vilka turer du kör och allt du vill dela med oss. Själv ska nu på övningskörning, avskyr hög fart på motorvägen men måste.

Jo jag har köpt en bmw 520i, riktigt snygga sommarbilar. Haha, har inte suttit ensam i bilen än så jag vet inte. Jag kommer att åka nu till skolan därefter till jobbet. Ensam då;) spännande faktiskt. Haha, ja man måste det är inte så att man kommer att få köra 50 hela livet, man måste vänja sig:)
Gäst 2014-03-20 09:30 ! Citera #
Häftig bil, bra att du köpte bilen direkt och får slippa på körtekniken. Stor skillnad i livet, nu kan du ta dig vart du vill. Jag har teori och körprov kvar. Lite glad att det blev inte idag, total kaos i trafiken i Stockholm, snödrivor. Vi fastnade då det var ej plogat mitt i södra Stockholm.
berätta 2014-03-20 09:33 ! Citera #
Haha, jag vet åkte förbi gullmarsplan och smågarva åt alla som stod och bänta på bussen :p

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo