På min första uppkörning blev jag underkänd på så gott som allt, på den andra blev jag underkänd på tre punkter och nu på den tredje blev jag underkänd på en punkt. Det var på ett ställe jag skulle tillämpa svängregeln och antog att bilarna på andra vägbanan var för långt bort och började därför köra. Inspektören blev tvungen att bromsa. För detta blev jag underkänd. Jag är trots detta inte besviken:
- Jag har tagit betydligt färre körlektioner än vad de flesta gör, troligen hälften så många eller mindre.
- Jag klarade teorin på första försöket.
- Inspektören räddade trots allt mitt liv, tänk om jag hade felbedömt på samma sätt vid ett annat tillfälle? oj oj det hade nog gjort ont!
Jag förstår inte varför folk gnäller när de blir underkända, inspektören gör det ju enbart för er egen skull så att ni inte råkar ut för någon tråkig olycka i framtiden
Jaja hursomhelst behöver jag öva lite på ”trafiksäkerhet och beteende”, mitt teoriprov går ut den 27:e mars och måste boka snart igen. Håll tummarna för mig!
Tänker dessutom köra upp i kungälv, ifall någon känner till detta ställe; har ni några tips?