Hej det är så att jag har blivit underkänd men klarat uppkörningen!
Är så sjukt stressad över teoriprov, jag behöver verkligen hjälp. har prov nästa vecka. Hur ska jag göra för att klara den ???
Jag har gjort online frågor på denna sidan.. snittar på 52& läst boken... Har testat lite programmet bonnier trafikskola..
Någon som kan ge mig verkligen effektiva tips för att kunna klara teoriprovet, annars lär jag ge upp orkar inte mer!!!
Tänk på djupinlärning, att du verkligen behärskar det du lär dig. När du gör fel, så läser du förklaringen till varför du gör fel desamma gäller när du har rätt. På så vis får du förståelse till dina misstag och då gör du inte om det misstaget igen. Bästa sättet att få en djupinlärning är att kombinera teorin med körning på så vis tillämpar du det du faktiskt lär dig. Körkortonline och
Körkortsboken är en himla bra kombination!!
Kötta frågor tills du får nästan 100% rätt på allt.
Vet folk som snittat 90% på frågor online men kuggar ändå. Men att snitta 90% och mer är en bra början.
Snittar du 90%+ kan du i princip alla frågor, men liksom många andra failar du på att förstå frågorna och svarsalternativen PÅ DET RIKTIGA PROVET och kuggar som resultat.
Kopierar och klistrar in det jag skrev förut.
1. Läs boken (böckerna). Jag hade en teoribok om alla regler osv, men jag hade även tilläggsböcker om själva fordonet. Ni bör t.ex ha koll på symboler på instrumentpanelen, veta hur olika ljus ser ut. Kan ni t.ex. avgöra skillnaden mellan halvljus och helljus på bild? Ni ska kunna allt. Inte bara regler i trafiken, utan allt om fordonet också.
2. Kötta frågor på internet/datorprogram. Jag skumläste boken 1 gång, men gjorde STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund) tester på datorn flera gånger. De hade många bra tester, med många frågor och krävde 90% rätt för att klara deras prov. På kunskapsprovet behöver ni 80% rätt.
3. Under provet, läs igenom frågorna jättenoga. Det är ju egentligen samma frågor som du gjort, men formulerade på ett annat sätt. Vad är det egentligen de frågar efter? Är det en bildfråga, så kom ihåg att man ofta kan dubbelklicka på bilden för att förstora den. Gör det!
4. KOLLA IGENOM DINA SVAR! Det är lätt lätt lätt att göra slarvfel. Man kan markera frågor med kryss som ni vet. Är ni osäkra på frågan, markera frågan med ett kryss, och har ni tid kvar sen, gå igenom dom frågorna, men gå helst igenom alla frågor. Det gjorde jag. Hittade 3-4 slarvfel. Vem vet, slarvfel kan vara avgörande för dig?
Tack så mycket! ska följa dem tipsarna!
Har prov om 3 veckor ska plugga mycket i boken och frågorna..
Har ni fler tips så skriv gärna!
Hej! känner mig smått stressad,har teoriprovet om 9 dar..
ÄR DET någon som bor i stockholm som vill sätta sig på nå bibliotek o plugga ? jag lär mig så mkt mer på att diskutera teorin än att bara läsa in den fr boken o bonniers trafikskola på datorn..
Hur gick det med provet?
Har prov nästa vecka har kuggat tidigare, har pluggat som fan till denna gång
jätte nervös
Ayla har kuggat igen.. Ska inte säga något annars lär du bli skrämd :P...
får nog läsa boken och börja med str frågor, orkar inte med körkortonline, blir ju ingen skillnad..
Du skrämmer inte! Har kuggat 6 ggr nu
får 50 poäng hela tiden är så arg på mig själv vet inte om jag någonsin lyckas.. Körkort online frågorna får jag högst 55 poäng så det suger ju. Körde korkortdistans tester fick 60 poäng av 70 dom var jävligt bra och vissa frågor kom på provet. Jag har läst 2 ggr boken orkar inte läsa den mer
Hatar mitt liv just nu.
Btw! Har oxå klarat uppkörningen. :S
Kuggade första teoriprovet med 50 rätt.. klarade mig på andra försöket med 52 haha! Har dock inte klarat uppkörningen
Jag pluggade på körkortonline först i några månader men jag kände sen att jag kunde alla frågor utantill här så innan mitt andra försök (när jag klarade det) så pluggade jag på Bonniers trafikskola vilket jag kan rekommendera
läs de delar i körkortsboken som du tycker är svårast.. lycka till
Tack för tipset! Ska fan kämpa som fan den här gången