Hejsan! Jag har nu bokat teoriprovet och uppkörning som jag kommer att ta om ca två månader. Det jag har just nu är en tjock teoribok som jag fått låna av flickvännen. Jag har läst igenom den lite kort, men undrar om det finns andra sätt som också kan vara bra. Jag vill jättegärna ta del av er erfarenhet och skulle verkligen uppskatta om ni kunde ta er tid att besvara några av mina frågor
- Vilket/vilka är det bästa sättet att studera inför kunskapsprovet? Boken, dessa datortjänster som körkortonline som jag hört om, eller kanske en blandning av båda?
- Förutom det självklara att studera mycket, vad kan jag göra för att ge mig så bra förutsättningar som möjligt inför provet? Ge gärna tips på studieteknik och hur mycket tid som krävs osv.
- Ni som har tagit provet, kände ni att ni hade studerat tillräckligt mycket? Om inte, varför då?
Jag vet att mina frågor kan framstå som upprepande, tråkiga och korkade men jag känner mig väldigt osäker i just detta ämne och tar gärna in all hjälp jag kan få, so bear with me