Start > Körkortsforum > Tips! Läs gärna!

Tips! Läs gärna!

Bobben 2013-11-12 20:58 ! Citera #
Hejsan! Jag har nu bokat teoriprovet och uppkörning som jag kommer att ta om ca två månader. Det jag har just nu är en tjock teoribok som jag fått låna av flickvännen. Jag har läst igenom den lite kort, men undrar om det finns andra sätt som också kan vara bra. Jag vill jättegärna ta del av er erfarenhet och skulle verkligen uppskatta om ni kunde ta er tid att besvara några av mina frågor :)

- Vilket/vilka är det bästa sättet att studera inför kunskapsprovet? Boken, dessa datortjänster som körkortonline som jag hört om, eller kanske en blandning av båda?
- Förutom det självklara att studera mycket, vad kan jag göra för att ge mig så bra förutsättningar som möjligt inför provet? Ge gärna tips på studieteknik och hur mycket tid som krävs osv.
- Ni som har tagit provet, kände ni att ni hade studerat tillräckligt mycket? Om inte, varför då?

Jag vet att mina frågor kan framstå som upprepande, tråkiga och korkade men jag känner mig väldigt osäker i just detta ämne och tar gärna in all hjälp jag kan få, so bear with me :)
Jossan-88 2013-11-13 13:35 ! Citera #
Plugga inför provet precis som du brukar/brukade göra inför ett prov i skolan. Hur gjorde du då för att få in all information? Du ska göra på samma sätt som du alltid har gjort, bara för att ett sätt passar någon annan så behlver det absolut inte passa dig eftersom vi alla är olika individer.
Jag själv lästa körkortsboken 4 gånger, gjorde alla data tester på körskolan(inkl alla pärmarna) samt en hel del tester både här på körkortonline och på GratisTeori.se
Och jag klarade teoriprovet på första försöket med nästan 60 rätta svar. Dessutom kände jag mig ganska säker på att det skulle gå bra då jag hade pluggat så pass mycket.
Men mitt tips är alltså att lägga upp ditt pluggande så som du alltid har gjort :D

STORT Lycka till!!
Bobben 2013-11-18 14:51 ! Citera #
Tack så jättemycket för svaret! :) Ska verkligen prioritera detta. Återkommer efter provet :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest