Start > Körkortsforum > Hur vet man att hjulen är raka…

Hur vet man att hjulen är raka?

Övningskör 2013-09-23 18:08 ! Citera #
Jag har svårt att förstå det, blir alltid snett och jag vet inte hur många varv jag ska ratta för att få hjulen raka, tillslut vet jag knappt vilket av hållen jag ska ratta åt... tex när jag backar runt ett hörn, blir aldrig rak. Jag har också problemet att jag antingen hamnar på trottoaren eller mitt på vägen. Tips på det?
Jossan-88 2013-09-24 20:31 ! Citera #
Oj, du måste verkligen mängdträna på detta om du kommer så pass snett..
Angående hur du vet om hjulen står rakt så lärde jag mig att kolla märket på ratten, men det kommer du sätta automatiskt när du känner dig mer bekväm med att parkera, backa... Ja att köra bil överhuvudtaget, för nu verkar du vara allt för oerfaren. Men som sagt, du kommer att lära dig detta när du tränar mer på :)
Lycka till!
rattfan 2013-10-15 13:25 ! Citera #
Övningskör
Jag har svårt att förstå det, blir alltid snett och jag vet inte hur många varv jag ska ratta för att få hjulen raka, tillslut vet jag knappt vilket av hållen jag ska ratta åt... tex när jag backar runt ett hörn, blir aldrig rak. Jag har också problemet att jag antingen hamnar på trottoaren eller mitt på vägen. Tips på det?

Har samma problem här, så jag hoppas det kommer automatiskt ju mer man övar. Frustrerande nog att just ratten ställer till det och jag kan inte fokusera på de övriga momenten. Speciellt då när det gäller backning så skulle jag vilja ha fler tips rattmässigt ( vridningen på hjulen osv ) :?
Övningskör 2013-10-15 18:51 ! Citera #
Ja, det är ju svårt! Jag har fortfarande svårt för det, kanske är lite bättre men långt ifrån att jag vet när hjulen är raka...
rattfan 2013-11-26 16:13 ! Citera #
Det går framåt och tydligen så har jag kommit en bra bit på väg men... va trööögt det går, hör ni det! tröööögt!!!

Ja då är det naturligtvis inte rattens fel eller någon annans för den delen utan i övrigt så vill man ha sitt förbaskade körkort så man kan gå vidare. Ahh känns säkert bättre imorgon!! =D

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov