Start > Körkortsforum > Misslyckad uppkörningar

Misslyckad uppkörningar

meew 2013-09-10 14:47 ! Citera #
Har kört upp 4 gånger nu och misslyckats, jag är så sjukt nervös när jag kör upp liksom hela kroppen skakar och jag kallsvettas det känns som om en bomb ska explodera, någon annan med samma problem ? :(
driv3r 2013-09-10 21:14 ! Citera #
Offt: och nu kommer polisen söka igenom forumet pga av orden du just skrev :D

Nej inte riktigt kallsvett och skakningar men man är ju självklart nervös, blir du för nervös blir ju inspektören också det och det är större chans att han kuggar dig. Ta en lugnande te eller något innan provet så går det bättre :D Jag däremot drack en redbull, hade inte sovit på hela natten och ville piggna till. Gick galant

Lycka till
Jossan-88 2013-09-11 00:10 ! Citera #
Jag känner igen mig när jag hade min uppkörning, jag hade knappt sovit 2 timmar på hela natten och ville egentligen ringa och sjuk anmäla mig för att jag var så trött och sjukligt nervös. Men tänkte att det får gå som det går, man blir ju iaf minst en erfarenhet rikare :)
Sagt och gjort så kravlade jag mig ur sängen, käkade frukost, drack en STOR kopp med kaffe innan man begav sig iväg mot körskolan. Hade en uppvärmnings lektion med min trafiklärare innan uppkörningen. Och den gick katastrofalt illa, så jag tänkte att ”detta kommer aldrig att gå”.. Och när vi kom fram till vägverkets lilla kontor i Katrineholm så darrade benen så pass mycket så jag knappt visste om dom skulle orka bära mig :)
Men så fort jag träffade på min inspektör som heter Marie och kommer från Eskilstuna så släppte det mesta, började med en säkerhetskontroll av alla belysning, sedan var det dags att köra iväg. Och väl i bilen med motorn igång så släppte den lilla nervositet som jag hade kvar, och körningen gick klockrent! Fick massa positiva ord när vi var klara och hon grattade och sa att mitt körprov var mer än väl godkänt! Gissa om man vart glad :)
Så då fick jag köra hem min bil som jag hade fått från sambons föräldrar helt själv. Och det vart raka vägen mot sängen när man kom hem, men dock med världens största leende på läpparna :D
Gäst 2013-09-12 17:57 ! Citera #
Jag tror alla är nervösa inför sin uppkörning, mer eller mindre. Vissa är påväg att spy innan och andra har bara några fjärilar i magen.
Det handlar ju om att prestera på individuell nivå och så är det ganska mycket som står på spel så det är inte konstigt att du känner som du gör. Väldigt många känner precis som du inför sin uppkörning ska du veta! Försök att tänka mindre på konsekvenserna om du misslyckas, förhoppningarna du har för att lyckas och istället fokusera på det som sker i nuet.
Du kan det här och du vet precis hur det går till okej? Så vad är problemet? Fokusera och förbered dig mer än sist så ska du visa den där gubben/kärringen vad du går för. Du tar nästa garanterat!!! Kör hårt!

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov