Start > Körkortsforum > Godkänd!

Godkänd!

Snow 2013-07-16 11:28 ! Citera #
Hej!

En del här vet hur mycket jag stressat upp mig inför mina uppkörningar.

Idag blev jag godkänd! Hur gjorde jag?
Jag kan ärligt säga att jag aldrig varit så nervös innan i hela mitt liv, mer nervös än under första uppkörningen. Jag trodde jag skulle spy 20 minuter innan. När inspektören kom så var det som att jag släppte allt. Han var förtroendeingivande. Jag började även tänka på hur jag brukade slappna av innan stora skyttetävlingar och jag gjorde som jag brukade göra då.

Det var lite skakigt i början såklart men sen blev jag helt avslappnad. Gjorde inga misstag. Krånglade till det en del vid en vändning på en väldigt smal väg men jag redde ut det också. Backa runt hörn som jag var orolig för klarade jag galant.

Jag körde väldigt mycket högerregel. Bromsade in vid ett ställe där jag senare upptäckte att det var enkelriktat. Men det sa jag högt att jag uppmärksammat. Sa att oj då. Dör var det visst enkelriktat och där skulle jag inte saktat ner eftersom det inte kunde komma några bilar från höger.

När vi var framme undrade han hur min teori gått, då trodde jag att det var kört men jag sa att den gått bra. Då sa han grattis till körkortet :).

Överlycklig och känner att allt släppt nu :).

Fast kan inte förstå riktigt att jag klarade det.

Tack Chrille (tror jag) och Jossan för era goda råd!
Jossan-88 2013-07-16 12:08 ! Citera #
Men gud vad roligt, ett jätte stort grattis!!!

Jag förstår hur du känner dig just nu, man svävar omkring på moln och är väldigt svår kontaktad just efter att man fått höra att man blev godkänd. De var samma sak för mig, min körskolelärare pratade med mig efteråt, men jag har en idag inte kommit på vad hon sa när vi åkte tillbaka till trafikskolan :D

Det tog säkert en vecka för mig att fatta att jag kan åka helt själv i bilen utan att ha någon handledare eller trafiklärare med mig som säger vad jag ska göra eller vart jag ska köra. Och första resan var faktiskt lite läskig :)

Jag satt och tänkte på dig och var himla nervös över hur det hade gått för dig, men nu känns det extra roligt!
Måste avsluta med att säga grattis igen!! :D :D
Gäst 2013-07-16 13:29 ! Citera #
Stort grattis :D weyyy :D :D :)

Så skön känsla, visst? Det skönaste enligt mig, förutom känslan av att man uppnått nåt så stort och viktigt i livet är att man nu kan
lägga ner så mycket energi på annat. Känns som man blivit 10kg lättare :lol:

Håller även med dig och Jossan att man knappt kan fatta det. Måste påminna mig själv några gånger om dagen om att jag faktiskt har körkort :lol: :lol:
Snow 2013-07-16 13:50 ! Citera #
Tack tack :)

Den första jag ringde var faktiskt min mamma och det trots att jag snart är 31 år :)

På bussen till uppkörningen så bara rann tårarna och jag trodde jag skulle tuppa av, på vägen hem så satt jag och fnissade. Om någon såg mig på båda resorna så tror dom att jag har rymt från någon klinik :).

Ska ut och köra ikväll tänkte jag. Men det kommer att vara skitläskigt att för första gången köra utan någon som håller koll.

Kommer att få börja köra mycket i jobbet nu så körvana kommer jag att få. Och det positivaste med körkortet är att jag äntligen har chans att bli erbjuden en fast tjänst.

Tack återigen för ert stöd och uppmuntran!
hicham 2013-07-17 08:59 ! Citera #
Haha grattis! :D kör som en snigel! nu!

klarade teorin i fredags med 60 poäng å uppkörningen i måndags, första försöket på bägge, skööönt fyfan! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest