Start > Körkortsforum > 51/65 på Kunskapsprovet

51/65 på Kunskapsprovet

Felicia 2013-07-01 13:58 ! Citera #
Det värsta som kunde hända hände idag, jag gjorde provet och fick ett poäng från godkänt. Finns nog inget surare och känner mig så oerhört ledsen och besviken.

Var inte färdig och hade inte tid att gå igenom alla svar, och har min uppkörning imorgon vilket känns måttligt kul.

Någon som har några tips på hur jag ska motivera mig eller hur jag ska försöka plugga ännu mer till provet?

Läste boken (som iofärsig är upplaga 2 hehe) 3 gånger, gjorde 700 frågor här och 10 strprov.

TACKSAM FÖR SVAR ÄR GALET DEPP
Jossan-88 2013-07-01 14:45 ! Citera #
Gud vad tråkigt att vara så pass nära och inte klara det...Jag lider med dig!!
Men vilka tips jag kan komma med vet jag faktiskt inte då alla är helt olika när det kommer till vad som passar oss när det gäller att plugga teori. Själv så läste jag körkortsboken 4 gånger, gjorde alla data tester samt pärmar som min körskola hade att erbjuda, jag gjorde även tester härinne på körkortonline samt på Gratisteori.se. Jag klarade teorin med 59/65 på första försöket och ska imorgon ha min första uppkörning som jag hoppas att jag kommer klara. Så mitt tips till dig är att försöka hitta ett sätt som passar just dig när det kommer till teori pluggande. Mitt sätt passade mig utmärkt, men det är inte säkert att det passar dig. Hoppas du klarar din uppkörning så att du kan fokusera helt på teorin en andra gång.
Lycka till!!!
hey 2013-07-01 15:20 ! Citera #
Minns du några frågor som kom :P?
Felicia 2013-07-01 16:25 ! Citera #
Jossan-88
Men vilka tips jag kan komma med vet jag faktiskt inte då alla är helt olika när det kommer till vad som passar oss när det gäller att plugga teori. Själv så läste jag körkortsboken 4 gånger, gjorde alla data tester samt pärmar som min körskola hade att erbjuda, jag gjorde även tester härinne på körkortonline samt på Gratisteori.se. Jag klarade teorin med 59/65 på första försöket och ska imorgon ha min första uppkörning som jag hoppas att jag kommer klara. Så mitt tips till dig är att försöka hitta ett sätt som passar just dig när det kommer till teori pluggande. Mitt sätt passade mig utmärkt, men det är inte säkert att det passar dig. Hoppas du klarar din uppkörning så att du kan fokusera helt på teorin en andra gång.
Lycka till!!!

Tack för uppmuntran! Och lycka till imorgon!

Helt ärligt så kom det mesta, det jag inte var beredd på var om det gick att korta uppvärmningstiden på en katalysator, hur en bärgningsbil är märkt, några bildfrågor gällande parkering, omkörning.

Man kan ju aldrig säkert veta vad som kommer på provet, tror det handlar om att ha koll på allt helt enkelt.

Jag fick alla rätt på allt förutom trafikregler, så får nöta dom.

Tror någon det är megaskillnad på tvåans upplaga och den 22a som man ska ha nu på körkortsboken?
Jossan-88 2013-07-01 22:06 ! Citera #
Felicia
Jossan-88
Lycka till!!!

Tack för uppmuntran! Och lycka till imorgon!

Helt ärligt så kom det mesta, det jag inte var beredd på var om det gick att korta uppvärmningstiden på en katalysator, hur en bärgningsbil är märkt, några bildfrågor gällande parkering, omkörning.

Man kan ju aldrig säkert veta vad som kommer på provet, tror det handlar om att ha koll på allt helt enkelt.

Jag fick alla rätt på allt förutom trafikregler, så får nöta dom.

Tror någon det är megaskillnad på tvåans upplaga och den 22a som man ska ha nu på körkortsboken?

Vill börja med att tacka för ditt stöd!!
Sen när det gäller om det är någon skillnad på en nyare körkortsbok gentemot en som är lite äldre så tror jag absolut inte att det är någon större skillnad. Den jag har är över 3 år gammal(upplaga 19 från 2010), och jag klarade proven galant, men det är klart en bok inte kan vara allt för gammal :)
Men kolla med vänner som har tagit körkort om du kan låna eller köpa deras gamla böcker.
Lycka till!!!
Felicia 2013-07-02 10:50 ! Citera #
KLARADE UPPKÖRNINGEN IDAG! Så lycklig :)

Nu får man verkligen motivation till teoriprovet, nu jävlar :)

Hur gick det för dig Jossan?
Jon 2013-07-02 11:59 ! Citera #
Grattis! :)

Vart körde du upp?
Felicia 2013-07-02 12:55 ! Citera #
Tack så mycket!

Körde i Uppsala, har kört med trafikskolan Körkort1 :)
Jossan-88 2013-07-02 15:25 ! Citera #
Felicia
KLARADE UPPKÖRNINGEN IDAG! Så lycklig :)

Nu får man verkligen motivation till teoriprovet, nu jävlar :)

Hur gick det för dig Jossan?

Grattis vad roligt!!!
Jag klarade också min uppkörning idag, så nu har man körkort :D :D :D
Hoppas du tar teori nästa gång!!
glad37 2013-07-03 10:57 ! Citera #
Grattis!! Bra jobbat! 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 05:22
5
I dag 02:00
11
I dag 01:54
1
I går 15:15

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest