Igår hade jag min uppkörning, vilket var godkänd det var en väldigt enkel körning, körde till en plats, backade och körde tillbaka, inga svårigheter. Men lite tips för er som ska göra uppkörning.
1. Kör med era föräldrar timmen innan uppkörningen sen när det är 10-15 minuter kvar kör till platsen ni ska möta trafikinspektören på, det var väldigt lugnande.
2. Var försiktig, men kör inte för sakta (håll hastighetsbegränsningarna) Vad jag menar är tex, jag körde på en liten väg ute i skogen typ och när det kom en skarp kurva så 10m innan svängen så la jag i tvåan och hade stor uppsikt under svängen ifall det kunde stå några människor där i kurvan så var det lättare att stanna i låg fart.
3. Överdriv med speglarna, om ni bara kör på en 90 väg tex, så ha uppsikt bakåt åt sidorna etc, det visar att ni har koll om det runt er.
4.Och det sista, var verkligen inte nervös! jag var inte ett dugg nervös för jag jobbade tills kl 2 sen körde jag dit och körde runt lite i staden, ni måste ha något att sysselsätta er med innan ni ska göra uppkörningen, annars kommar ni sitta och tänka på det hela dagen! Jag själv sa tillochmed till henne, ”Konstigt nog är jag inte ett dugg nervös ” Då svarade hon, ”Men det är ju väldigt bra ” Det visar ju att man är säker att köra i trafik och inte är nervös!
Så hoppas detta hjälper lite även ifall ni har läst samma tips 100 gånger, men ifall ni har några mer frågor så fråga gärna