Start > Körkortsforum > Vilken hastighet gäller från f…

Vilken hastighet gäller från förarkontoret i Farsta?

Johannas 2013-06-24 13:49 ! Citera #
Hej,

Övningskörde i farsta nyss och körde från förarkontoret i Farsta och upptäckte att det inte fanns några som helst hastighetsskyltar i området, vilken hastighet gäller från att man kör ut från parkeringen?
Jossan-88 2013-06-24 14:50 ! Citera #
Jag har aldrig kört där, men gissar på att det ligger inom en tätort, och då skulle jag tro att det är 50 km/h som gäller, men kolla upp det dom du övningskör med, dom borde ju veta :)
För det kan även vara så att det är 30 km/h..
Johannas 2013-06-24 15:16 ! Citera #
Min handledare hade inte heller någon aning men jag chansar på att det är 50km/h.

Finns ingen skylt när man kommer ut på den lite större vägen heller.
Jossan-88 2013-06-24 15:36 ! Citera #
Det var väldigt konstigt att din handledare inte vet vad som gäller på dom platser ni åker på. Det låter inte speciellt trafiksäkert :) Skulle det nu visa sig att det är 30 km/h på den sträckan så kan det bli väldigt dyrt, och eventuellt indraget körkort för din handledare.. Jag vill inte verka hård eller taskig nu, men tycker bara att det är lite konstigt.
Johannas 2013-06-24 18:28 ! Citera #
Håller med haha.

Det är svårt att veta när det inte finns några skyltar, iaf för mig. Vet inte hur man kan se vad det är för hastighet på något annat sett dock..
Pinje 2013-07-10 23:52 ! Citera #
När jag körde upp i Farsta för 2 dagar sedan så berättade han jag körde med vilken hastighet som gällde, just för att det inte finns någon skylt. Det är 50 när du kommer ut från parkeringen! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor