Hej!
Har börjat ta några körlektioner och har hittils tagit tre stycken. Sista gången var i fredags och det blev en riktig skitdag för mig.
Det började med att min lärare körde mig till ett nytt ställe då det går bättre och bättre för mig. Denna väg var inte så märkvärdig, något tyngre trafik men inget förjävligt. Det hela började med att det var många saker att hålla koll på samtidigt men det gick relativt bra efter ett tag och jag blir bättre och bättre på det mesta men det finns en sak som jag aldrig någonsin verkar lära mig och som faktiskt skrämmer mig lite granna och det är att jag ALLTID kör för långt in mot vägkanten. Bilen vi övningskör med kan man inte se framsidan på vilket gör det svårare att veta var på vägen jag står med bilen och så fort en bil kör förbi så skiter jag nästan på mig av rädsla för att krocka med min backspegel mot dennes eller något värre och börjar därför att köra in för mycket mot kanten vilket även hände efter bara 17 minuter av den sista lektionen jag tog. Jag krockade med däcket mot en trottoarkant och det blev världens fulaste punka till följd av det och jag blev alldeles röd i hela ansiktet
Sedan dess har jag tappat lusten att ens försöka ta körkort och mitt självförtroende sänktes något avsevärt och har varit småless på sistone. Nu är grejen det att jag i vilket fall inte tänker ge upp då jag arbetat flera år för att kunna ta B-körkort och det har kostat mig smärtsamma summor och hårt arbete så tänker inte ge upp nu då jag redan börjat.
Har många vänner som övningskört eller redan har körkort men ingen verkar känna igen sig i min situation så nu frågar jag er.
Hur vet man hur mycket man ska köra in för att undvika att krocka mot någon kant men samtidigt undvika att krocka mot någons backspegel eller liknande.
Har kanske någon fråga till, men skriver det då om jag kommer på det. Dela gärna med er alla erfarenheter, historier och framförallt tips som ni har.
Tack på förhand!