Hej.
Jag kidnappar denna tråden lite eftersom jag med ska göra min andra uppkörning snart.
Jag vet inte riktigt varför jag klantade mig så fruktansvärt på första uppkörningen. Jag vet inte hur många gånger jag läst igenom protokollet! Till en början blev jag förskräckt över vilken dålig bilförare jag tydligen är men nu när jag fått distans på det hela så har jag analyserat det och insett att det jag kuggat på faktiskt inte visar att jag är värdelös.
jag kuggade på planering inför olika korsningar och rondeller. Det var det som inspektören påpekade och sedan när jag läste protokollet började jag lipa när jag tyckte att jag kuggat på precis allt! Men det har jag inte gjort
. Jag klarade det mesta och jag har insett att om jag failar på planeringen så är det naturligt att det blir underkänt även på ecodriving och på uppsikt
.
Men i vilket fall så väntar snart uppkörning nummer 2. Jag känner mig inte lika nervös men är såklart orolig att jag ska kugga igen. Men det skulle inte vara hela världen utan då får jag göra om och göra rätt.
Mitt problem är att jag vet inte hur jag ska öva inför uppkörningen. Jag har bokat in jättemånga körlektioner på min trafikskola men jag kör felfritt med mina körskollärare. De tycker att det är onödigt för mig att slänga ut en massa pengar på att träna på sådant som jag faktiskt kan. De tycker att jag är redo! (och nej det är ingen oseriös trafikskola utan en av de bästa i stan). Så jag funderar på om det är mina nerver som ställt till det för mig eftersom jag inte har problem med planering eller uppsikt när jag kör med dom. Ecodrivingen är kanske det dom kan lära mig lite bättre men egentligen kan jag det också.
Har ni några tips om hur jag ska lyckas att inte klanta till det så mycket igen?