Start > Körkortsforum > Uppkörning - vad händer

Uppkörning - vad händer

Namnlös 2013-06-10 15:07 ! Citera #
Hur ska jag göra?

Jag har övningskört en hel del i flera månader med privat och även över runt 10-12 lektioner på trafikskola och allt börjar verkligen sitta på plats nu känner jag. Både privat och skola. Men för två lektioner sen på skolan så följde en tjej med i bilen med min trafiklärare en praktikant eller liknande och gjorde direkt att det blev mycket sämre körning än vad jag brukar göra. Och samma sak hände idag också, hon var med och det gick skitdåligt.

Jag har även uppkörning nästa vecka och börjar oroa mig väldigt mycket eftersom det gick så dåligt just de här två gångerna med ’’ praktikanten ’’ i baksätet. Hur ska jag göra? Trafikläraren fundera på och ta bort tiden men då får jag tid runt augusti vilket jag inte vill eftersom jag vill helst ha det innan juli ( under sommaren ).
Eftersom innan de här två sista gångerna jag kört har det gått riktigt bra och han funderade även på att ta bort någon körlektion, men nu så ville han att jag skulle ta en till helt plötsligt.

Ska jag chansa eller skita i de? ( har även teoriprov denna vecka ).
diva 2013-06-10 17:37 ! Citera #
Öva den återstående tiden privat...massor o kör upp. Känner du dig säker på din körning så tveka inte
Basic 2013-06-10 22:13 ! Citera #
Du får ursäkta mig men fy fan va skönt att höra att någon sitter i samma situation som en själv :o jag läste ditt inlägg och det var som att läsa om sig själv.. Jag kör också upp nästa vecka och min senaste lektion gick och helvete :cry: då vill min körlärare som annars tycker att jag kör bra behöva ta minst 3 dubbla lektioner till för att ens fundera på att klara uppkörningen nästa vecka.. Detta kan jag ju inte då jag inte har 3000kr till dom lektionerna. Vad fan händer tänker jag.. Jag har varit jätte ledsen och arg under helgen, tills nu i morse så ringde jag och pratade med sjefen för trafikskolan och förklarade hur min körlärare har har gjort mig väldigt osäker. Sagt och gjort så ska jag nu få en gratis lektion med sjefen för trafik skolan så han med egna ord kan kan lyfta upp mitt självförtroende igen och se hur redo jag är. Känns lite bättre men inte super bra. Hoppas det löser sig med för dig.. Håller tummarna :)
Car 2013-06-10 22:27 ! Citera #
Hej
Jag kör också upp nästa vecka.Men jag har uppkörningskontroll denna vecka då jag ska köra med en annan lärare på körskolan som en miniuppkörning, funkar det så blir det uppkörning annars får vi skjuta på den.Har inte ni uppkörningskontroll på era körskolor?Jag tycker att man vissa dagar känner att det här gick skit och kommer aldrig att gå, men det känns som att man kommer känna så även om man skjuter på det.Frågan är om man nånsin kommer känna sig redo?Är det så att man känner sig jätteosäker och inte är trafiksäker tycker jag absolut man ska avvakta annars prova att köra upp.
Basic 2013-06-10 23:04 ! Citera #
Jodå hade min testkörning förra måndagen.. Fick kugg på planering i rondell.. Ingen sa något om att boka om körprovet. Allt annat var bra antar jag.. Har väntat 2 månader på min uppkörning..
Jossan-88 2013-06-10 23:14 ! Citera #
Car
Hej
Jag kör också upp nästa vecka.Men jag har uppkörningskontroll denna vecka då jag ska köra med en annan lärare på körskolan som en miniuppkörning, funkar det så blir det uppkörning annars får vi skjuta på den.Har inte ni uppkörningskontroll på era körskolor?Jag tycker att man vissa dagar känner att det här gick skit och kommer aldrig att gå, men det känns som att man kommer känna så även om man skjuter på det.Frågan är om man nånsin kommer känna sig redo?Är det så att man känner sig jätteosäker och inte är trafiksäker tycker jag absolut man ska avvakta annars prova att köra upp.

Min trafikskola kallade deras uppkörningskontroll för ”Lilla uppkörningen”. Och den klarade jag utan några som helst problem, eller ja nästan iaf, jag skulle träna lite mer på att lyfta upp kopplingen innan jag svänger i korsningar. Så nu efter körning privat med min handledare så har man fått ordning på det också. Jag kommer ha en körlektion en timme innan min riktiga uppkörning för att känna på trafikrytmen den dagen. Jag kommer köra upp i Katrineholm den 2/7 och skriva teorin den 26/6 i Örebro. Jag tror på oss alla att vi kommer klara det :D
Lycka till!!
Car 2013-06-11 22:52 ! Citera #
Ja jag hoppas att vi alla klart det.Är nervös inför min ”lilla uppkörning” imorgon... Har plötsligt börjat glömma att blinka!Är som att hjärnan fått frispel :(. Vi får se hur det går imorgon annars får man som sagt boka om till efter semestrarna. Vi får hålla tummarna för varandra!
Jossan-88 2013-06-12 11:52 ! Citera #
Car:
Jag känner igen mig när det glöms bort att blinka, lektionen innan jag hade min lilla uppkörning så glömde jag bort att blinka när jag skulle ut från en rondell, samt så glömde jag totalt bort att lämna företräde för en från höger när jag hade väjningsplikt. Så man fick verkligen en liten black-out under den lektionen. Men när det var dags för att göra lilla uppkörningen så var jag total fokuserad och satte allt till punkt och pricka :)
Hur gick det för dig idag?

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor