Uppkörning i Motala
Hej!
Kunde inte få en tid i Sthlm med omnejd så det blev Motala. Vet någon vilken bilmodell man kör upp med där? Någon som har erfarenhet av att köra upp där?
Bilen ska inte spela någon roll när du kör upp. Kan du köra bil så kan du köra bil, så är det bara.
Är det så att du måste veta vilken bil du kommer att få köra så är du inte redo för ett körkort!
Ellinor du har rätt men det kan vara skönare att veta vilken bil man kommer att köra upp med, alla blir nervösa inför en uppkörning och du gör det inte direkt lättare för TS.
De kör med Volvo V50 (diesel antagligen) inte kört upp där dock. Informationen finns på körkortsportalen.se så där kan du kolla om du undrar nåt.
Jag håller med Ellinor, det ska inte spela någon roll vilken bil man ska köra upp i.. Man kan dock säga det till inspektören innan man sätter sig i bilen ”Oj, en sådan här bil har jag aldrig kört förut” då kan han/hon nämligen ha överseende med att man kan få ett par motorstopp i början. Mer än så ska man inte behöva om man är redo för att göra sin uppkörning..
Stort tack till körkortsinnehavare för stöd och logiska svar!
Precis som körkortsinnehavare nämner så är jag lite nervös och vill kolla med bekantskapskretsen om någon har en liknande bil så man kan känna lite på gas och andra reglage innan uppkörning.
ellinormaria: att du orkar rikta sådan otrevliga inlägg till någon som undrar vilken bil man ska köra upp! Även på Transportstyrelsen hemsida anges de större orternas uppkörningsbilar. Du kanske ska ringa dem och predika lite där också? Jag ringde dem och körkortsinnehavare gissade rätt. Det är Volvo som gäller då man lånar Linköpings bil. Hon på kundtjänst var mkt trevlig och tog glatt reda på vilken bil som gällde. Tur att du inte sitter i kundtjänst där.
Jossan-88: Du lät lite trevligare och gav ett bra tips men att hålla med om ett sådant inlägg är hyfsat onödigt. Jag vet väl också att man ska kunna köra upp vilken bil som helst...
Mvh/Nina
Senaste foruminläggen
Rubrik