Start > Körkortsforum > Löjligaste ni har failat med p…

Löjligaste ni har failat med på en uppkörning?

Gäst 2016-10-04 17:26 ! Citera #
Sofie 2016-10-04
Eco-driving. Skulle använda mer av bilens ”rull” istället för att växla ned till ettan i korsningar osv. >.<
Växla ned till ettan för att sakta ned bilen? Låter som ett bra recept för att köra ryckigt. Har aldrig hört någon som kör så här.
Gäst 2016-10-04 17:28 ! Citera #
Gäst 2016-10-04
Min kompis vart kuggad för att han körde för långsamt på sin första uppkörning i Södertälje.
Dom kom fram till ett villa område där 30 km/h gällde(Pershagen), han körde då 27-28 km/h för att inte ligga över 30 km/h
Men det skulle han inte ha gjort, det vart kuggning och boka en ny uppkörning :D
Jag tror personligen att många av dessa historier om hur folk kuggar för småsaker egentligen beror på att folk inte vill medge att de gjorde större misstag. Det är helt enkelt enklare att klaga på att inspektören gjorde fel eller var grinig. Dessutom vill man ju inte säga till vänner att man kanske inte alls är så duktig på att köra bil.
Gäst 2016-10-04 22:30 ! Citera #
Gäst 2016-10-04
Min kompis vart kuggad för att han körde för långsamt på sin första uppkörning i Södertälje.
Dom kom fram till ett villa område där 30 km/h gällde(Pershagen), han körde då 27-28 km/h för att inte ligga över 30 km/h
Men det skulle han inte ha gjort, det vart kuggning och boka en ny uppkörning :D
Didn’t happen.
Gäst 2016-10-04 22:33 ! Citera #
Gäst 2016-10-04
Jag tror personligen att många av dessa historier om hur folk kuggar för småsaker egentligen beror på att folk inte vill medge att de gjorde större misstag. Det är helt enkelt enklare att klaga på att inspektören gjorde fel eller var grinig. Dessutom vill man ju inte säga till vänner att man kanske inte alls är så duktig på att köra bil.
Jag såg hans protokoll, och det var det enda han vart kuggad för.
Men vid nästa uppkörning så fick han köra nästan samma runda, och då höll han prick 30 km/h genom villaområdet.
Och då klarade han det :)

Han var inte sur eller grinig, tyckte bara att inspektören var löjlig, men han antog att hon hade haft en dålig dag.
Han var hennes sista körning för dagen.. Så min kompis tog det ganska lugnt faktiskt :)
ey b0ss 2016-10-05 00:56 ! Citera #
Man blir fan kuggad för va fan som helst förjävligt ! hur sover inpektörerna på kvällarna?
Gäst 2016-10-06 19:42 ! Citera #
Väx upp!!! :)
Gäst 2016-10-06 20:03 ! Citera #
Eco driving.
Skulle släppt gasen tidigare...
För 20 år sedan typ fanns inte eco driving, de som tog körkort då ”hade” det mycket lättare ..
Gäst 2016-10-07 15:12 ! Citera #
Gäst 2016-10-06
Eco driving.
Skulle släppt gasen tidigare...
För 20 år sedan typ fanns inte eco driving, de som tog körkort då ”hade” det mycket lättare ..
Vadå lättare?!?!

Så jäkla svårt är det ju inte att köra eco driving... :D :D
Gäst 2016-10-07 20:11 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Vadå lättare?!?!

Så jäkla svårt är det ju inte att köra eco driving... :D :D
Nä, kanske inte. Men känns som ett extra kanske lite ”onödigt ”moment!?
Gäst 2016-10-07 20:33 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Nä, kanske inte. Men känns som ett extra kanske lite ”onödigt ”moment!?
Vad är det för onödigt med det?
Man sparar bränsle och naturen genom att köra eco-driving, men du kanske gillar att tanka mer än nödvändigt? :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor