Ni som kuggat i Farsta nyligen?
Då får du börja använda cykel istället, för det står t.o.m i körkortsboken att man alltid ska stänga av motorn vid järnvägskorsningar om man får vänta på ett tåg. Och dessutom blir man informerad under riskettan att inspektörerna är väldigt hårda på om man är miljövänlig.. Men du kanske missade det
Det gör jag redan, cyklar nämligen året runt. Nej då missade inget utav det, tåget skulle precis passera och mina tankar var att det inte kommer ta lång tid innan bommarna fälls upp men men inte mycket och göra en att boka en ny tid.
Då får du börja använda cykel istället, för det står t.o.m i körkortsboken att man alltid ska stänga av motorn vid järnvägskorsningar om man får vänta på ett tåg. Och dessutom blir man informerad under riskettan att inspektörerna är väldigt hårda på om man är miljövänlig.. Men du kanske missade det
Det gör jag redan, cyklar nämligen året runt. Nej då missade inget utav det, tåget skulle precis passera och mina tankar var att det inte kommer ta lång tid innan bommarna fälls upp men men inte mycket och göra en att boka en ny tid.
^ glömde logga in
Nu har jag suttit här och läst vad alla skrivit. Håller själv på med körkortet och kuggad några gånger. Förra gångerna kan jag haft lite snå fel men höll med de ändå, men senast blev jag kuggad för att jag körde en liten sträcka på 1ans växel i ett bostadsområde precis innan en skymd korsning då jag ville ta det lugnt, HAN tyckte att det skadade miljön. Jag frågade igen ”så jag blev underkänd bara för det”? Ja var svaren och när han märkte att jag vart fundersam så la han till, ”jo juste det var nån gång du var lite nära en bil framför, men men.
Jag körde på morgonen 08:10 när det är mycket trafik jag körde med marginal eftersom det fanns mycket trafik , jag var på de flesta höger körfält . På grund av god marginal jag kunde inte köra mer än 80 , medan hastigheten 110 som är rätt i den situationen , men han tvingade mig att köra mer . I förra var vi på 30 väg fanns det ingen trafik på vägen , han säger mig något snabbt på svenska ( jag är inte svensk ) Jag ber ursäkt vänligen säger det igen , han bromsa så hårt utan risk och säga mig högt sluta . Han ville att jag skulle parkera nära en stor sten som jag inte kunde förstå eftersom han talade snabbt och jag bad honom tala om för mig igen men han bromsa så hårt. Jag säger honom om ursäkt och sa att min svenska är inte perfekt , sade han till mig om ni svenska är inte bra , varför du kom till svenska licenstest . Detta gör alla mig så stressad och förvirrad , men ändå gjorde jag bra . Till slut missade han mig att säga att marginalproblem.
så jag blev kuggad idag pga att jag inte kollade på speglarna allt för ofta då ledaren säger, du kör bra, parkerar bra känns bra, men jag är inte trygg eftersom du kan vara en ristagare, tydligen ska man kolla 180 grader innan man backar tydligen. Och jag kollade 90 grader. Hah Farsta största skämtet villha tillbaka mina pengar seriöst. Jag har förövrigt kört bil i 5 år utomlands.
så jag blev kuggad idag pga att jag inte kollade på speglarna allt för ofta då ledaren säger, du kör bra, parkerar bra känns bra, men jag är inte trygg eftersom du kan vara en ristagare, tydligen ska man kolla 180 grader innan man backar tydligen. Och jag kollade 90 grader. Hah Farsta största skämtet villha tillbaka mina pengar seriöst. Jag har förövrigt kört bil i 5 år utomlands.
Jag håller med om att det var riktigt dåligt gjort av din bilskola i Farsta att inte lära ut rätt saker om hur man backar...
Jag fick lära mig att inte endast använda sidospeglarna, utan att jag måste vrida kroppen och huvudet så att jag ser ut genom backrutan samt sidorutorna..
Men du,
Om du backar ska du kolla bakåt, är inte det uppenbart? Du måste veta var din bil kommer hamna och om det finns hinder i vägen.
Bara för att du har kört utomlands betyder inte det att du vet hur man kör.
Du låter som en risktagare eller olycksfågel som skyller fel på andra. Du lär dig mer om du jobbar på att öka självinsikten.
Lisa:
Tack som f*n för att Farsta kuggar förare som dig.
Klarade mitt idag, konstigt att jag är glad och nöjd samt du missnöjd.. dina fem år utomlands verkar inte gett dig grunderna som krävs för bilkörning i Sverige.
Italien/Grekland må tro?
Varning kör inte upp i Farsta.!!!!
Helt IQ-BEFRIADE så kallade inspektörer.
Jo kör upp i farsta. Det många kuggar på är vänstersväng på landsväg eller vänstersväng i cirkulation.
1. Börja i innerfilen. När du passerat andra avfarten i rondellen blinka höger och kolla i sidospegel + döda vinkeln sen byt till ytterfilen och fortsatt blinkers på och sen sväng ut i 3e avfarten. Ps åk långsamt de tycker att om man kör i typ 20km/h är snabbt i cirkulationen.
2. Om du har mer än en bil bakom dig vid vänstersväng på landsväg sväng av till höger och väns och sen gör en högersväng till.
Senaste foruminläggen
Rubrik