Jag har en skoda felicia årsmodell 97 som har blivit konstig den senaste tiden.. det började med att jag körde en längre sträcka med bilen (ca 8 mil). när vi var framme och lät bilen stå så märkte jag att det kom rök från motorhuven. öppnade upp och kollade, såg inget konstigt.. sen kom jag på att kolla kylarvätskan, och det var helt tomt i behållaren.. dagen efter åkte jag in o köpte kylarvätska o blandade o hällde i. men den försvann när jag bara kört 2 mil.. då måste den läcka va? när jag har startat bilen så ser man fläckar på marken under bilen där fram.. är det nåt som läcker?? bilen startar som vanligt, inga problem alls, och värmemätaren stiger aldrig över normalt, så bilen e ju inte överhettad osv. nån som känner igen sig, eller har haft samma problem? bilen startar även om den stått en vecka, inga varningslampor lyser mm.
Det är klart det är nått som läcker om det bara rinner rätt igenom
Mitt tips är att göra en ordentlig koll under motorhuven. Om du inte kan göra det själv eller känner någon som kan hjälpa dig, så finns det verkstäder för sånt. Men jag skulle inte köra omkring med en sådan bil!
Har du problem med bilen ska du inte ha körkort.
Lustigkurre! *s*
Måste erkänna att satiren var rätt fyndig!