Start > Körkortsforum > Vi som är äldre och kämpar med…

Vi som är äldre och kämpar med kortet kan hjälpa varann här

Gäst 2013-03-31 22:11 ! Citera #
Jag är snart 40 och håller på med körkortet.har kört upp skrivit teorin några ggr.
Kämpar på men det är enl mig långt kvar men enl körläraren lite kvar.
Tänkte vi lite äldre kunnde hjälpas här att få sporre till att köra upp mm.
Varför har ni inte tagit kortet förrens nu?
Är det lättare ta kortet som äldre eller har unga fördel?
Är vi äldre trögare när det gäller inlärning?
Många frågor finns.
Hoppas ni vill bli en del av detta och utbyta ideer tips råd mm när det gäller klrkort.
inspektörn 2013-03-31 22:28 ! Citera #
Det har inte med åldern att göra utan hur mottaglig man är för information/instruktion! Gör man som läraren säger löser man det, men har man förutfattade meningar och dessutom försöker komma billigt undan lär man få problem. Mitt råd är att lyssna på dom som är proffs och inte på ”alla andra” eller ”dom”!

Lycka till!
Gäst 2013-04-01 10:02 ! Citera #
inspektörn”
Det har inte med åldern att göra utan hur mottaglig man är för information/instruktion! Gör man som läraren säger löser man det, men har man förutfattade meningar och dessutom försöker komma billigt undan lär man få problem. Mitt råd är att lyssna på dom som är proffs och inte på ”alla andra” eller ”dom”!

Lycka till!

Du har så rätt.
Man ska lyssna och ta in informationen.
Kanske det kan vara så att bekvämligheten att man alltid haft skjuts av andra och nu ska börja klara sig själv och det kan vara lite skrämmande om du förstår vad jag menar?
kkrs93 2013-04-01 14:12 ! Citera #
Som inspektören säger. Åldern har absolut ingenting med att göra vad man klarar av. Det borde väl rättare sagt vara: Ju äldre man är ju mer erfarenhet?
Nicole 2014-09-03 10:31 ! Citera #
Hej!

Jag letar efter personer som kämpar med sitt körkort till en tv-pilot vi ska spela in snart. Hör av dig till mig för att veta mer!

Bästa hälsningar,
Nicole
Cyklisten 2014-09-07 04:33 ! Citera #
Jag är en 45-årig stockholmare. Här finns det bra kollektivtrafik och jag kan cykla till de flesta ställen. Har därför inte haft behov av körkort. När mitt äldsta barn började prata om att ta körkort tänkte jag att jag också kunde försöka. Det visade sig att det gick mycket snabbare och lättare för mig att lära mig köra än för 18-åringen. Detta tror jag beror på att jag har mer erfarenhet trafik.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov