Start > Körkortsforum > Kommer jag någonsin få körkort…

Kommer jag någonsin få körkortet?

lotta39 2013-03-31 20:52 ! Citera #
Vet inte vad det är men jag har kört på skola privat skola osv nu kör jag på skola igen.
Har kört upp 2ggr och skrivit teorin ca 6 ggr.
Vill så gärna ha kortet men när jag sitter och övningsklr blir allt fel.
Om tex läraren är tyst ett tag blir jag så nervös.
Jag frågar ofta ska tvåan i hör eller kan nan köra på 3an.
Jag verkar ibte tänka själv och alla regler är som bortblåsta ibland.
Är snarr 40 och fixar jag inte detta snart kommer jag ge upp.
När jag sitter brevid när nån kör kan jag inte se mig sitta vid ratten själv utan jag är glad att nån annan kör.
Hur ska jag bryta mitt beetende tankar att jag inte kan och istället tänka Jag kan?
Hjälp mig få rättsida på allt för vid detta laget borde jag kunna allt.
Kanske har pappa jag övningskört på fel sätt och gjort allt på en gång.
Vi kanske skulle träna på en sak tills den satt och sedan gått vidare till nästa.
När det blir för mycket så blir hag nervls och kan inte nåt.
Hjälp mig att coola ner och ta det lugnt och tänka jag kan.
Blir förrvirrad när det händer mycket på samna gång.
Gäst 2013-03-31 20:55 ! Citera #
Förlåt alla stavfel men blir lätt så när jag skriver snabbt.
lotta39 2013-03-31 21:23 ! Citera #
Känns varje gpng som jag ska övningsköra och att jag är tillbaks på ruta 1.
Jag blir så förvirradd att jag glömmer lätta saker.
Hade en bilskolelärare som aldrig sa att jsg gjorde rätt utan hon påpekade fel heka tiden.
Enl henne skulle jag inte kunna köra bland mycket trafik och bara med automatvxl bil.
Men med nya bilskoleläraren en tjej så berömmer hon nig mycket och samtidigt ger hon kritik detta får vi träna på.
Känner nig lugn med henne.
Kan detta med hon som bara sa det som inte var brasitta kvar i själen och göra mig osäker?
NyHär 2013-04-24 19:22 ! Citera #
Hej,
Jag är inte riktigt framme vid uppkörning än, men jag har övningskört ett tag nu. Mitt råd är att ta det lugnt med uppkörningar ett tag. Ta flera körlektioner med den körläraren som du känner dig lugn och trygg med. Då bygger du upp ditt självförtroende i trafiken. Det är ju bra.

Sen kan du prova att köra upp igen. Men man är alltid nervös då tror jag, och att det blir tyst i bilen under uppkörningen förbereder min lärare mig redan på. Han säger att det kan vara tyst jättelänge under uppkörningen. Fast jag pratar ganska mycket för mig själv för att känna mig säker. Och för att han ska veta vad jag tänker och kunna protestera om det är fel. Får försöka träna bort det senare, när körningen går bättre.

Lycka till!
magganbil 2013-05-03 15:57 ! Citera #
Svårt det där när det sitter någon annan bredvid. Kan låsa sig fullständigt. Fortsatt lycka till!
Guest 2013-05-23 13:16 ! Citera #
Om det känns svårt att växla, varför provar du inte att ta automatkörkort?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor