Start > Körkortsforum > Myten om kuggade privatister, …

Myten om kuggade privatister, jag blev Godkänd! :D

Privatist-javisst 2013-03-12 14:26 ! Citera #
Jahapp, nu har jag äntligen mitt körkort!!

Jag har kört med trafikskola i 3 månader, 25 lektioner.
Jag tyckte att jag var redo för uppkörning, de ville inte boka,
så jag bokade privat..

Har i efterhand fått veta att min inspektör tydligen är lite känd för att kugga många,
MEN! Tydligen är det så att om man kan köra bil så blir man godkänd!!

Jag gjorde flera fel som min körlärare hade förstorat upp direkt om han sett mig,
låg i 100 på 110 väg, blinkade inte ut tidigt nog vid påfart till motorväg, och körde lite för nära parkerade bilar..
Men uppenbarligen uppskattade inspektören att jag är sjukt noga med spegelrutinen och döda vinkeln.
Jag har framförhållning och är väldigt riskmedveten.
Jag har bra koll på bilen och älskar att backa runt hörn/parkera tex..

Så, med det här inlägget vill jag ha sagt;
Det går jättebra att köra upp som privatist, personen som bedömer din körning skiter nog i om du gått på körskola eller inte, kan du vad dom krävs?
Det hänger inte på inspektören, det hänger på Dig!
Kan du köra bil, är trafiksäker och mogen så går det bra,
annars har du inget på uppkörningen att göra!
Emmy 2013-03-17 10:13 ! Citera #
Grattis! Jag körde också upp privat för några dagar sedan och blev godkänd på första försöket! Har hört så mycket om kuggade privatister, så jag var beredd på en riktig utmaning. Trafikinspektören var jättetrevlig och hjälpsam, jag fick inga omöjliga uppgifter alls. Allt gick som smort!

Så myten om kuggade privatister borde krossas. Kan man köra så blir man godkänd helt enkelt!
pompa 2013-03-27 22:21 ! Citera #
Grattis! jag gjorde en massa fel idag tex glömde höger regeln körde 70 på 80 väg men jag fick kortet! :D
Ellie 2013-03-28 00:04 ! Citera #
Grattis på er allihop!!
Jag tillhör också en av privatisterna som blev godkänd på uppkörningen idag, eller tekniskt sett igår, trots att jag var ganska så säker på att jag gjorde bort mig och skulle kugga - men min magkänsla från gårdagen hade fel och vart som bortblåst när inspektören sa att körningen var godkänd - det här var mitt tredje försök, och idag gick det!

Så jäkla glad - nu är det bara teorin kvar, som jag fick 49 poäng på förra veckan - man måste ju tyvärr ha 52...
Men det är bara att nöta på och intala sig själv att inte ge upp! :)
Laura 2013-08-26 12:09 ! Citera #
Hej jag klarade det på första som privastist också, det går :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov