Start > Körkortsforum > Kuggat teorin flera gånger(upp…

Kuggat teorin flera gånger(uppkörning godkänd)

kazuya 2013-02-07 21:17 ! Citera #
Första försöket fick jag 36
andra försöket fivk jag 42
tredje försöket fick jag 45
fjärde försöket fick jag 47

börjar ge upp snart.... får så konstiga frågor på teorin deras frågor e skumma tex det va endast en höger körfält som man kan endast åka rakt fram. vid sidan fanns Trotoar med gång väg och vänster körfältet var en väg ner asså emot tvärtom..
frågan nu: på högerfältet fanns en huvudledskylt och ovanpå Huvudledskylten fanns uppsat en Parkeringskylt

kan man parkera där??
eftersom man kmr ju blocka trafiken bakom... och trafiken bakom kan ju inte åka på vänstra då åker dem emot
trafiken...svarsalternativ var ungefär såhär:

1.ja man kan parkera
2.nej du kan inte parkera
3.ja du kan parkera om du står på trottoaren

tacksam för svar !!!

btw får mellan 60-65 rätt på varje kapitel:Miljö,Trafikregler,Trafiksäkerhet,Fordonkännedom,Vägmärken och i provtest i tid också här i körkortonline frågorna. varför får jag nästan samma frågor hela tiden?jag har typ varvat dem där frågorna 30 gånger
trodde det var 1000frågor
Jossan-88 2013-02-07 21:54 ! Citera #
Jag förstår faktiskt inte vad du menar med din fråga!
Men om det finns en parkeringsskylt ovanpå en huvudleds skylt så borde det finnas en parkerings ficka i närheten. Och då får man alltså parkera där.
kazuya 2013-02-07 22:41 ! Citera #
Det fanns inte varken högersväng för att parkera närheten till parkeringsskylten och ingen parkeringsficka .. kan man endå parkera på huvudledsvägen ?
Jossan-88 2013-02-08 00:45 ! Citera #
I vanliga fall är det parkeringsförbud på huvudled, Undantaget är om det finns tillägstavlor som tillåter parkering. Som exempelvis en P-skylt :)
Gäst 2013-02-20 18:03 ! Citera #
Har kuggat teorin 4 ggr...!
Klarade uppkörningen direkt.

Idag var det dags för teoriprov för femte gången och jag klarade mig och körkortet är klart - skönt!

Tips till er som har problem med teoridelen:

Köp teoritesten här på detta ”KörkortOnline.se” och träna på detta, så kommer det att gå bra.

Jag har tränat på fem olika teori program, men inget av dem har varit till någon hjälp, då de saknat beskrivningar och förklaringar till frågeuppgifterna.

Detta teoriprogram har ett mycket heltäckande pedagogiskt upplägg och har definitivt hjälpt mig att äntligen klara av teoridelen.

Jag har svenska som andra språk och blev i förrgår godkänd att erhålla tolkhjälp eller extra prövotid, men ville chansa ytterligare en gång idag och det var ju lite tur.

Har du möjlighet att ta dig till andra platser inom din region, så gör det och använd bokningsmöjligheten som finns här online hos ”Korkortsportalen.se” och boka så ofta du kan.

Kom ihåg att nya tider kommer hela tiden upp , så det gäller att vara lite aktiv på bokningssidan.

Lycka till alla andra, ni kommer att klara körkortet med

Nussara... :-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo