Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning + teori ida…

Klarade uppkörning + teori idag!

Adalia 2013-01-28 16:48 ! Citera #
Som rubriken lyder så klarade jag proven idag, nu har jag mitt efterlängtade körkort!
Tips till alla som ska göra uppkörning/teorin: stressa inte upp er innan, det är mycket lättare än det verkar, tycker att många målar upp värsta skräckscenariot när det egentligen inte alls är svårt så länge man har grepp på allt ;)
snartmintur 2013-01-28 18:33 ! Citera #
Grattis, grattis! :-D

Vart körde du upp?
Vad fick du göra och hur länge körde du? :-)
Adalia 2013-02-15 20:28 ! Citera #
Körde upp i Eskilstuna, första momentet var backa in i parkering (vilket jag ALDRIG gjort förut) men det gick bra. Sen fick jag utan anvisningar hitta ut till E20, sen ta av vid en avfart, och köra landsväg tillbaka till centrum. Allt gick på en kvart! Kan du fatta?? Jag blev skitnojjig och trodde jag hade misslyckats men icke! :D
Jossan-88 2013-02-15 22:18 ! Citera #
Om du har använt dig av en trafikskola så tycker jag det låter väldigt konstigt att du aldrig har fått backa in på en parkering förut. Det är ju en av grunderna som man lär sig nästan först av allt när det kommer till backning :)
Lebanon Girl 2013-02-22 20:29 ! Citera #
Jossan-88
Om du har använt dig av en trafikskola så tycker jag det låter väldigt konstigt att du aldrig har fått backa in på en parkering förut. Det är ju en av grunderna som man lär sig nästan först av allt när det kommer till backning :)

Det fick adrig jag heller göra. Jag tog över 30 lektioner på körskola. Däremot har jag backat kring hörn en jävla massa ggr
Jossan-88 2013-02-23 22:55 ! Citera #
Lebanon Girl

Det fick adrig jag heller göra. Jag tog över 30 lektioner på körskola. Däremot har jag backat kring hörn en jävla massa ggr

Det tycker jag som sagt låter väldigt underligt, jag har pratat med min körlärare och enligt honom så ska det ingå hos alla trafikskolor. Det har ju med manövreringen och göra, annars kan man lätt bli kuggad vid en uppkörning om handledaren ber en backa och om man säger att man aldrig har gjort det förut, så lär ju även han/hon tycka att det låter konstigt. Själv så fick jag börja backa redan efter 3 lektioner. Då fick jag backa in i en parkeringsruta mellan två bilar, för att sedan backa runt ett hörn. Och den lektionen innehöll även fickparkering.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor