Start > Körkortsforum > Kuggade teorin... IGEN

Kuggade teorin... IGEN

Gäst 2013-01-08 15:48 ! Citera #
Hej!
jag gjorde teoriprovet för tredje gången idag och fick 50 poäng..

första gången: 47 poäng (läste boken)
andra gången: 49 poäng (gjorde TEO)
tredje gången: 50 poäng (Körkortonline, snittade i genomsnitt 91% av alla prov jag gjort. Cirka 15-20 godkända. Och jag har gjort om alla frågor 2 ggr, d.v.s. 1023*2 och ca 300 frågor till..

jag märker att jag har blivit bättre och bättre men jag börjar numera känna mig dum och otillräcklig.. Jag har koncentrationssvårigheter och diagnosen ADD men jag vet inte om jag kan skylla på det, det får mig att känna mig ännu dummare vilket leder till att jag får sämre självförtroende. Jag är ingen ”pluggmänniska” och jag snittar betyget G i skolan. Och jag får kämpa mycket mycket mer än de andra normal begåvade barnen i skolan för att nå ett okej resultat. jag är inte så särskillt allmänbildad heller. Dessutom har jag kuggat på uppkörningarna också och allt har kostat ca 8000 kr nu och jag börjar få tankar kring om att jag bara ska lägga av.. Men jag måste verkligen få ett körkort så därför tänker jag inte lägga av!!

Helt ärligt, vad ska jag ta mig till? börjar tappa tålamodet på riktigt nu :cry:
Jossan-88 2013-01-08 18:36 ! Citera #
Klart du inte ska lägga av nu när du har spenderat så pass mycket pengar och tid på att klara av att skaffa körkort!!
Att klara av att få ett körkort ska inte vara enkelt, alla har vi våra svårigheter som komplicerar allt. Men det gäller bara att gasa på och ägna mycket tid till det man vill uppnå. Och tillslut kommer man då stå där med ett godkänt teoriprov och även ett godkänt körprotokoll. När du pluggar så se till att sitta så ostörd som du bara kan, för det behöver jag göra när jag pluggar, har jag tvn eller radion på så fastnar det inte mycket av det jag läser. Och precis som dig så har jag gjort alla frågor härinne 2-3 gånger, och snittar mellan 61-64 rätt varje gång(91-97%). Så man känner att det mesta börjar fastna mer och mera nu. Men när jag kommer till körskolan så tycker jag att deras frågor är betydligt svårare. Så om du går via en körskola så använd dig av deras datorer så ofta du bara kan.

Lycka till!!!!
Gäst 2013-01-08 19:29 ! Citera #
Tack för tipsen Jossan! Jag ska se till att ha kämpar glöden igång nu när den väl är det, och ta det där körkortet :)
Gäst 2013-01-10 23:15 ! Citera #
Läs på allt under teori & trafikregler så får du förståelse till allt. På detta sätt kan du klara alla frågor, använd dig inte av ytinlärning, försök ”djupt” att förstå alla frågor. Det var så jag gjorde och klarade provet idag på första :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor