Har någon tips för uppkörning i Eskilstuna?
Mitt tips är att du ska köra upp på en ort som du känner till och som du har kört i förut.. Du har allt emot dig om du åker till en okänd ort för att köra upp, du måste hinna lära dig hur staden ser ut, vilken trafikrytm det är o.s.v... Så kör upp i en stad/ort som du känner till, det är mitt bästa tips
Håller med de bästa är att köra upp i en ort som man känner väl till, vill även passa på att ge dig några tips och råd.
Kolla i speglarna nästan överdrivet mycket fick jag som tips när jag tog mitt första körkort 2004, har numera även ett C körkort.
Håll avstånd till framförvarande 3 sekunders regeln är bra att tänka på. Visa tydligt dina avsikter t ex om du ska byta fil blinka i god tid, kolla i spegeln och sväng. Ha blicken fäst långt framåt så du hinner uppfatta saker i tid.
När du närmar dig ett trafikljus som du ser är rött så bromsa in lite grann och rulla framåt sakta, du kanske inte behöver stanna ifall du gör de. Detta fick jag lära mig först när jag tog c- körkortet.
Har märkt att en del saker jag fått lära mig när jag tog c-körkortet lärde inte trafikskolan ut.