Start > Körkortsforum > Kan någon berätta för mig

Kan någon berätta för mig

Gäst 2009-06-15 21:56 ! Citera #
Kan någon vara snäll och berätta för mig. är det lätt med Teoriprov eller svårt. var går gränsen får plugget. ibland får jag tänker kring hur svårt kan det vara att göra provet.kan berätta snälla snälla :D
Rossi 2009-06-17 01:43 ! Citera #
Ja, vad tror du själv?

Självklart beror det på person och person. Jag har relativt lätt för att lära mig saker, men saknar motivationen att läsa länge. Därför blev det svårt för mig att lära mig teorin, då jag ströläste. Jag fick IG på första provet, men när jag väl fått motivationen igen så läser jag mycket varje dag. Efter att man testat massor av olika program, frågor på nätet osv så kan man allt i princip utantill.

Tipset är att alltid kolla vad du svarade fel på, memorera det och göra massor av olika prov. Då skapas en bra bild av vad man bör kunna.

Har ej ännu fått godkänt på provet, men har prov på torsdag. :o Pluggar som få, för missar man så tar det lång tid att få ett nytt försök!

MVH
/Rossi
Gäst 2009-06-18 15:31 ! Citera #
Ja teoriprovet kan vara svårt om man inte är förberedd och det finns ingen gräns för hur mycket du bör plugga, det skiljer sig från person till person. Men det är bara bättre att man pluggar stenhårt inför teoriprovet om man känner att man behöver de, så att man nästan är säker på att man klarar den.
Gäst 2009-06-21 20:47 ! Citera #
Jag har lätt för att lära mig teoretiska saker men svårare för de praktiska, så för mig var teoriprovet inte så svårt, men det är ju som sagt olika från person till person. Har du ett sånt teoriprogram där dina svåraste frågor kommer tillbaka? Det är väldigt bra att lära sig de frågorna också eftersom risken finns att du får många såna på ditt prov. Dessutom är det ju bättre att plugga för mycket än för lite. Börja långt innan provet och plugga lite varje dag, istället för att tokplugga just innan, så kommer informationen fastna både djupare och längre tid. :)
Gäst 2009-07-16 17:37 ! Citera #
Plugga intensivt 2 veckor innan du har teoriprov så bör det nog gå bra ;)
och då menar jag minst en timme om dagen
daman 2009-07-16 20:03 ! Citera #
Hej johan! Om det finns pärmar och testprov på din skola så gör alla dem! Det är viktigt. Då får du bekanta dig med alla frågorna. De flesta frågorna följer en mall man bör ha handskats med innan. Plugga 30 min- 1 tim varje dag. Det gjorde jag och det funkade mycket bra! / Erik
Milad 2009-07-20 18:27 ! Citera #
Så här funkar det tror jag.

Plugga inte = SVÅRT

Plugga på och koncentrera dig = Enkelt

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I går 19:38
4
I går 18:10
11
I går 18:00
1
I går 16:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor