Start > Körkortsforum > Vad får NI för resultat på kör…

Vad får NI för resultat på körkortonline.se Teorifrågor?!

FredrikHaggbom 2012-11-20 14:52 ! Citera #
Hej,
Skulle bara vara kul att höra lite hur er statistik såg ut här.

1: Hur många frågor har ni besvarat?
2: Vad har ni för snitt ( Se statistik på Körkortsfrågor/teoriprov - Statistik )
3: Vad har ni bäst/respektive sämst resultat på ( vilka kategorier - Se på samma sätt som ovan ) Tex, miljö,trafikregler m.m.
4: Har ni klarat provet, Ja/Nej - Om ja vad fick ni för resultat
5: Hur mycket har ni studerat i boken?
Flirre78 2012-11-20 15:38 ! Citera #
Eftersom jag delar detta konto med min sambo så blir det lite ojämnt bland total svaren, men här kommer mina(ej min sambos) senaste klarade prov som jag gjorde på tid:
Test på tid
Antal rätt (klicka på länken för att granska) Procent rätt Datum och tid
64 av 65 98 % 2012-11-17 22:31
61 av 65 94 % 2012-11-16 23:52
63 av 65 97 % 2012-11-13 16:47
64 av 65 98 % 2012-11-12 00:45

Jag har gjort alla frågor här inne 2-3 gånger, samt läst boken däri mellan med jämna mellan rum.
Jag gör även proven hos min trafikskola, och tycker att man ska passa på att göra det om man är inskriven på en körskola då deras frågor är betydligt fler, samt att dom formulerar frågorna helt annorlunda..
Hur ser dina prov ut?
HaggbomFredrik 2012-11-21 09:40 ! Citera #
Hej,

Tack för svar.

Som det ser ut nu har jag inte ens gjort alla frågor EN gång men ligger runt 50 och har gjort det de senaste 300 frågorna.

49/65
51/65
49/65
53/65
48/65
50/65 m.m.

Men det betyder att då har du gjort 1024x3 dvs 3072 Frågor, jag har gjort ungefär 800-900. Jag tror du är mer än redo för provet, hur många gånger hade du läst boken!?
Har läst igenom den en gång utförligt skall i alla fall läsa igenom den en gång utförligt igen, och sedan en relativt genomgående skumläsning en tredje gång innan provet. När har du uppkörning?
Vad har du mest problem med enligt statistik? Har problem med miljö och trafikregler!
Flirre78 2012-11-21 12:20 ! Citera #
Jag har läst boken grundligt 2 gånger, men skummar igenom alla dom olika kapitlen lite då o då..
Vet ej riktigt när jag har uppkörning då jag inte ens gjort risktvåan ännu :) Men jag tror att det inte ligger allt för långt fram i framtiden :) Enligt statistiken så är vägmärken mitt största problem, där ligger jag på 89%, men det kan bero på att jag inte har läst så himla mycket om skyltarna så jag tycker att dom är det allra lättaste att lära sig. Så det kommer jag läsa in när jag vet att jag ska göra teoriprovet :)
haggbomfredrik 2012-11-21 12:36 ! Citera #
Flirre78
Jag har läst boken grundligt 2 gånger, men skummar igenom alla dom olika kapitlen lite då o då..
Vet ej riktigt när jag har uppkörning då jag inte ens gjort risktvåan ännu :) Men jag tror att det inte ligger allt för långt fram i framtiden :) Enligt statistiken så är vägmärken mitt största problem, där ligger jag på 89%, men det kan bero på att jag inte har läst så himla mycket om skyltarna så jag tycker att dom är det allra lättaste att lära sig. Så det kommer jag läsa in när jag vet att jag ska göra teoriprovet :)

Fan beställ risk-tvåan och kör bara! Så det blir av, vänta inte! Tror inte du blir mer redo än vad du är idag, din statistik tyder på att du kan det man skall kunna. Har många nära vänner som inte klarat något utav proven här och fått godkänt på teoriprovet. Din statistik tyder på att du håller dig över snittet för de som får godkänt! Jag bestämde mig för 3 veckor sedan att nu skall jag klara det. Uppkörning och teori om två veckor!
Flirre78 2012-11-21 17:55 ! Citera #
haggbomfredrik
Flirre78

Fan beställ risk-tvåan och kör bara! Så det blir av, vänta inte! Tror inte du blir mer redo än vad du är idag, din statistik tyder på att du kan det man skall kunna. Har många nära vänner som inte klarat något utav proven här och fått godkänt på teoriprovet. Din statistik tyder på att du håller dig över snittet för de som får godkänt! Jag bestämde mig för 3 veckor sedan att nu skall jag klara det. Uppkörning och teori om två veckor!

Eftersom jag via en trafikskola så låter jag dom fixa allt det där :) Men när jag pratade med min körlärare igår så kommer det inte dröja länge till nu innan vi beställer en tid för halkkörningen :)
Haggbomfredrik 2012-11-22 11:02 ! Citera #
Uppdatering!

Började köra & Plugga för 3 veckor sen, har uppkörning och teoriprov om ungefär en vecka.
Mitt snitt på proven har de senaste dagarna varit så här:

56/65
62/65
57/65
52/65
55/65
62/65
57/65
53/65
55/65

Så alla godkända hittills, nu ska jag fan bli med körkort! :) Känner att jag är ganska redo, ska göra 10-15 test till har jag alla godkända då klarar jag provet.
Flirre78 2012-11-22 15:15 ! Citera #
Jag tycker att dina prov resultat ser helt okej ut, och det är bra att du ska göra fler tester innan du gör det riktiga provet. För helst så ska du ha ett snitt på 58/59 av 65 för att kunna känna dig hyfsat säker. Fixar du det så kan du det mesta inom alla kategorier och kan då slappna av och veta att det spelar ingen roll vilken fråga som kommer :)
Sen har jag hört av vissa att dom tycker att det riktiga provet var betydligt lättare än dom frågor som finns här, men har även hört att vissa tycker att det var betydligt svårare.. Så jag antar att det har och göra med vilka frågor man får..
Men jag hoppas du grejar det!!

PS. Ett litet tips är att skumma igenom boken varje kväll också :)
Haggbomfredrik 2012-11-23 09:43 ! Citera #
Ja, de flesta säger att de är lättare därför att de är tydligare. Jag har ingen kompis som gjort mycket frågor på körkortonline.se och fått 5-10 godkända prov på rad som inte klara teori på första. Jag har däremot kompisar som inte klarat något prov på körkortonline men ändå klara det på första.
Så det är ju verkligen som du säger, Det kan ju faktiskt vara så att av de 65 frågor som du får på provet kanske alla är frågor du fått godkänt på innan. Så lite tur måste du ju ha också!
Flirre78 2012-11-28 16:08 ! Citera #
haggbomfredrik
Flirre78

Uppdatering
I måndags så fick jag meddelande av min trafikskola att risktvåan är beställd(halk körningen) till den 21/12-12 :)
Kommer bli super kul att äntligen få göra den :) Och bara veckan innan ska jag klara av motorvägs körningen. Och då man bor där man bor så måste man åka med 3 andra i samma bil eftersom det inte finns någon motorväg här i närheten. Men jag tycker inte det ska bli nått problem, men lite nervöst kommer det allt vara eftersom man kan få för sig att alla andra kommer sitta och bedöma hur man kör :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor