Ni bor på fel ställe...ska ni har körkort direkt..så ta det uppe i Kiruna. Lite trafik och ingen motorväg. Lätt att parkera då det inte är så intensiv trafik.... :P Varför ta det på det svåraste ställena när det finns lättare ställen
Och sen så ska man hem till den vanliga trafiken och klarar inte den för man tog en genväg? Låter kontraproduktivt och dumt. Kan man köra bil så klarar man körkortet var man än försöker.
Ja men jag sa bara..det e lättare få kortet häruppe pg a trafiken inte e lika intensiv... visst ingår det körfältsbyte, cirkulationsplats etc. Men det e skönt köra här för man slipper storstadsstressen. Givetvis har alla som tagit körkort där kört på motorväg också genom egen träning. Så ingen häruppe kan inte köra bil därnere på motorväg.. bara att de har fått träna och lära sig själv..
Jag håller inte med dig över huvudtaget.. Jag har fått höra både från vänner och min trafik lärare att det är det dummaste man kan göra, att åka till en ort man aldrig besöker annars för att göra sin uppkörning. Varför inte köra upp där man bor så man får in trafikrytmen och vet hur det är att köra där, för det är ju ändå där man kommer att köra mest..