Start > Körkortsforum > Kuggade på uppkörning - Fordon…

Kuggade på uppkörning - Fordon placering.

Kadir94 2012-11-01 10:58 ! Citera #
Tja! Jag vill bara dela med mig det som har hänt mig på upp-körningen. Det känns såklart frustrerande.
Hursomhelst, Here is my story: Första gången jag tänkte köra upp vad i GBG/Hisingen. Jag var såklart SÅ JÄVLA NERVÖS. Att vänta på ”Inspektören” elr vad man ska kalla dom, var ren tortyr! Men när HON kom, så var det såklart en sur gumma. Jag fick underkänd och lite skäll. Hon sa att jag borde titta runt MYCKET mer, men jag kan inte klaga. Hon hade rätt.
2 dagar senare så var det dags igen. Denna gången gick det skit bra, inga misstag kände jag, men nej nej. När vi hade kört klart så sa inspektören att det med avsökning (kolla runt, planera agera osv) hade jag inga problem med, och blev godkänd på det. MEN, han sa att jag har placerat fordonet på fel sätt. Vid enkelriktad gata (Såg inte skyltarna) så placerade jag bilen för långt åt höger på en vänster sväng. På en landsväg så var jag för nära heldragen linje, vilket skulle kunna hindra bilar ifrån att köra om mig. När jag skulle svänga av landsvägen var bilen där också för nära heldragen linje, samma sak gäller där då ang. omkörning. Jag blev underkänt. Det känns så jävla surt, 3 fel bara. Borde jag göra en uppkörning så tidigt som möjligt o fixa dessa enkla problem elr borde jag vänta? :).

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor