Start > Körkortsforum > Måste man gå på teorikurs?

Måste man gå på teorikurs?

Bettan 2010-05-17 14:41 ! Citera #
Jag blev lätt besviken på teorilektionerna som min trafikskola ger ut. För det första sa de inget utöver det som stog i boken, och det var nästan precis som i boken. Nu är jag aningens äldre än de andra i ”klassen”, men undervisningen är verkligen menad för tonåringar, och inte vuxna. Samtidigt vill jag inte missa någon lektion, för har jag frågor om det som står i boken vet jag att det är bästa stället att få svar ifrån.
Oreo 2010-07-07 08:15 ! Citera #
Jag har också tänkt lite på det, som vissa säger verkar ju en teorikurs ganska bra, bara för att kunna prata lite om olika saker och ställa eventuella frågor. Att gå på 5 kurser som många trafikskolor erbjuder känns dock lite överskattat.:)
Gäst 2010-08-19 17:40 ! Citera #
Man måste självklart inte gå på teorikurser. Jag håller själv på att plugga till teorin hemma och det går hur bra som helst. Det är nog bara ett plus om du gör det då man får bra tips från lärarna men man klarar sig utan de också.
boboo 2010-09-05 19:33 ! Citera #
Jag känner ingen som har gått teorikurs :) de flesta har rått mig att endast läsa boken och göra frågor på nätet så det är exact så jag kommer göra ;)
Gäst 2010-10-07 15:38 ! Citera #
Jag klarade teorin utan någon kurs, jag läste bara för mig själv och på internet och jag tror verkligen att det räcker. Jag har inte varit intresserade av bilar och bilkörning innan och började verkligen från grunden om man säger så när jag började läsa teorin, kunde ingenting alls från början. jag fattade liksom inte ens varför man växlade ;S Men så klarade jag det på första försöket efter att ha läst igenom boken ett par gånger!
xeraN 2010-10-28 14:44 ! Citera #
Jag har inte gått en enda teorikurs men jag ”vet” att det underlättar, det skulle endå vara skönt om man satt hemma vid datorn och gjorde nästan allt ju.
LinneaChristina 2010-11-14 11:28 ! Citera #
Min syster gick ingen teorikurs utan pluggade hemma. Hon klarade ändå båda teoriproven hon gjorde. Så visst går det :) Har tänkt göra likadant. Körkort kostar så mycket ändå, så om man lika gärna kan plugga hemma känns det onödigt att lägga pengar på teorikurs.

Beror väl även på hur man tycker att man lär sig bäst. Jag lär mig bättre av att läsa i egen takt än att lyssna, men är det tvärtom kan det säkert ge mycket att gå en kurs!
Gäst 2011-09-26 16:33 ! Citera #
Teorin är inte så viktig. Men om du vill lära dig mer om vägmärken och regler och så borde man gå i en teorikurs. Har en Bonniers Trafikskola 2011 CD som säger allt för att få körkortet. Har använd programmen i ett år utan att behöva gå på teorikurs. Köp bara en CD och gör tester själv hemma.
Gäst 2011-09-26 17:21 ! Citera #
Teorikurs är inget nödvändigt men att ex. skaffa en bok som du kan läsa själv hemma är att rekommendera. Att bara göra frågor tror jag är riskabelt och det är ändå rätt mycket pengar som du behöver betala om du tror att det ska vara lätt som en plätt men sen blir riktigt svårt på grund av att du bara kollade frågorna. Dock så tror jag ändå att frågorna är riktigt bra att plugga in! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo