Start > Körkortsforum > Kuggade i Flen idag, Insektöre…

Kuggade i Flen idag, Insektören lurade mig..

amarfama 2012-10-17 18:30 ! Citera #
Fick icke godkänd idag i Flen pga att jag hade helljuset på hela tiden och jag visste inte för jag var helt nervös, fyfan jävla inspektören lurade mig att han har slgit på helljuset innan jag kom in i bilen, jag klarade allting utan den, vilken otur hade jag idag, allting var enkelt och smidig men han bara kuggade mig för att jag var omedveten den jävla ljuset,

men fick godkänd på teorin och jag hittade en ny tid 30/10 Kisa i Östergötland, e nån som bor eller kört upp där som vet hur det ser ut att köra upp dit, e mycket trafik, och e inspektorerna hårda, jag orkar inte fan mer jag har aldrig kört upp bättre än idag och jag har inte gått vidare, 3gången jag e nästan gett up...
Hammerfall 2012-10-17 20:42 ! Citera #
Hur kan du bomma att se att helljuset är på? Det ser du ju på instrumentpanelen att den lampan lyser!! Jag tycker att det var en bra grej av den inspektör att göra, då du ska visa att du är uppmärksam och kunnig på allt som har med bilkörning och göra. Dock så var det fel av honom att släppa iväg dig med helljuset tänt om du körde upp under dags ljus då det är förbjudet att använda helljus när det är dags ljus ute.. Men trots allt så borde du ha sätt att helljus lampan var tänd..
Gäst 2012-10-18 23:16 ! Citera #
Klart att du inte ska ha körkort om du missar att en insturmentlampa som inte ska lysa, faktiskt lyser! Jag menar, om du missar helljuslampan så missar du lätt bromslampan om den börjar lysa och försätter köra med icke-fungerande bromsar! Att du inte inser hur seriöst det här och skyller på inspektören är helt otroligt. Du kanske ska vänta något år och mogna lite först?
Plankt0n 2012-10-22 07:21 ! Citera #
Hammerfall
Hur kan du bomma att se att helljuset är på? Det ser du ju på instrumentpanelen att den lampan lyser!! Jag tycker att det var en bra grej av den inspektör att göra, då du ska visa att du är uppmärksam och kunnig på allt som har med bilkörning och göra. Dock så var det fel av honom att släppa iväg dig med helljuset tänt om du körde upp under dags ljus då det är förbjudet att använda helljus när det är dags ljus ute.. Men trots allt så borde du ha sätt att helljus lampan var tänd..

Jag är rätt säker på att ansvaret ligger på föraren under uppkörning och ej inspektören. Vid övningskörning ligger ansvaret på den du kör med.

Att missa helljusen är inte OK. Var inte orolig trådskrivaren, bara att försöka igen du tar körkortet, och allt kommer vara underbart tro mig! Fortsätt simma!
inspektörn 2012-10-23 06:00 ! Citera #
Det skulle vara mycket intressant att få veta var alla kryssen satt i protokollet!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest