Start > Körkortsforum > Kuggade på kunskapsprovet

Kuggade på kunskapsprovet

Gäst123 2012-10-10 14:20 ! Citera #
Idag hade jag kunskapsprov och kuggade med hela 48 poäng. Kan meddela att frågorna som jag fick inte alls var i närheten av dessa frågor på körkortonline. Långt ifrån snarare! Har omprov nästa vecka. Tips någon?
Gäst 2012-10-10 14:37 ! Citera #
Gäst123
Idag hade jag kunskapsprov och kuggade med hela 48 poäng. Kan meddela att frågorna som jag fick inte alls var i närheten av dessa frågor på körkortonline. Långt ifrån snarare! Har omprov nästa vecka. Tips någon?

Att inte plugga in svaren på frågorna utan förstå sambanden bakom. Då spelar det ingen roll vilka frågor som ställs eller hur de ställs.

När du säger att du kuggade ”med hela 48 poäng”, innebär det att du fick 48 poäng, att du missade 48 poäng (dvs 65-48), eller att du missade godkänt med 48 poäng (dvs 52-48)?
Gäst123 2012-10-10 15:47 ! Citera #
Mitt resultat var 48/65 frågor! Får ta och läsa igenom det jag fick sämre resultat på, i koken dvs. :|
Gäst Jennah 2012-10-17 14:58 ! Citera #
Det är toppen att läsa igenom körkortsboken, har man gjort det nyligen innan provet kan man det mesta. Men då menar jag läsa ordentligt, inte skumma igenom och missa alla detaljer. Rekommenderar faktiskt inte proven på just körkortonline, säkert mycket bättre än inget, men det jag gör på min STR-trafikskola är mycket mer lika de som kommer på provet.
Jag har själv klarat provet 3 gånger (körningen som inte vill sig) och jag förbereder mig genom att göra de proven som finns på skolan och sedan läsa igenom svaren, man får ju en massa aha-upplevelser när man ser vad som var rätt på dom man var osäker på. Läser mycket i boken, läste igenom hela nu innan det senaste, och det ger ju otroligt mycket. Glöm inte vägmärkena också bara, de står ju i eget häfte.
Kan vara bra att försöka koppla något till informationen man lär sig. Tänka på något som gör att man kommer ihåg det lättare. Till exempel att moped klass 1 i princip är som en motorcykel på skyltarna och klass 2 som en vanlig cykel.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov