Uppkörning med trafikskoleläraren i bilen?
Hej!
Man kan tydligen när man lånar sin trafikskolebil välja att ha son körlärare med sig i bilen vid uppkörning.
Har ni haft det? Vad är bäst egentligen? Kuggar man mindre med att ha läraren med sig?
Erfarenhet och svar mottages vänligen
Det behövs inte ! om du ska köra med trafikskolebil , 99.99 % får du godkänd even om det blir flera misstag vid körningen !
Det behövs inte ! om du ska köra med trafikskolebil , 99.99 % får du godkänd even om det blir flera misstag vid körningen !
Jaså? Givetvis har du statistik som visar det...
Till ursprungsfrågan: det är helt upp till dig vad du känner. Personligen kändes det rätt skönt att göra körprovet utan trafikläraren. Det påverkar inte resultatet - kan du köra bil så får du körkort. Kan du det inte så hjälper det inte att ha med trafikläraren i baksätet.
Att ha sin trafikskolelärare med sig kan ha både positiva och negativa sidor med sig.
Det kommer inte påverka inspektörens beslut, det kan du glömma.
Den viktiga frågan är mer ; Har du tillräckligt bra kontakt med din körskolelärare att du känner att det är på något sätt bekvämare/säkrare att ha med honom/henne ? Får du ut något positivt av det. ? Du kanske slappnar av med din lärare med sig så det går lättare. Att slappna av är nästan %50 att klara en uppkörning tycker jag.
Ställ den frågan till dig själv och sedan ta ett beslut.
Tack för svaren.
Ja jag kan köra och känner min trafikskolebil mycket väl. Kändes självklart att ha han med på förarprovet i början av min körutbildning men nu vet jag inte om jag vill ha honom i baksätet och därmed synlig i min innerspegel. Han får väl läsa en tidning när han väntar på mig då..... =)
Tess ; Haha
Jag har uppkörning nu på fredag, kan ha körkort. Får se hur det slutar.
Tess ; Haha
Jag har uppkörning nu på fredag, kan ha körkort. Får se hur det slutar.
Åh, LYCKA TILL! Jag har uppkörning nästa fredag =)
Vart i landet kör du upp?
Min lärare från körskolan åkte med i bilen när jag hade uppkörning. hon frågade mig först om det var okej, men jag sa att det inte spelade någon roll. när hon väl hade bestämt sig för att följa med sade hon för att det var för att se vilka rundor inspektörerna vill att ”eleven” ska åka, vilka moment som ”eleven” går igen och för att få en förståelse på hur inspektören tänker när det gäller olika situationer. detta för att kunna ta till sig informationen för att kunna ”kör där med andra elever”, typ.
när jag sedan körde satt inspektören och läraren och pratade, förutom när jag fick instruktioner. det tycker jag var skönt, för då kunde jag verkligen koncentrera mig på körningen utan att det blev ”pinsam tystnad”. att man kanske ser lärarens ansikte i backspegeln gör inget... du kommer ju ha någon i baksätet förr eller senare så det är ju bara att vänja sig att det kan vara ett ansikte där...
för övrigt gick den uppkörningen väldigt bra, dom enda kommentarer jag fick var positiva och jag fick körkortet på första försöket.
Tess : Jag ska köra upp i Södertälje, Stockholm.
Är godkänd på teorin, men om jag kuggar nu på fredag så kommer 2 månaderna att gå ut - i alla fall så som
väntetiderna ser ut just nu. Väldigt svårt att hitta en snabbare tid, såfort en avbokning kommer är den borta.
Hi jag har samma klarat teari men inte uppkörning tiden går snabb vad ska vi gör tänk på det besta
Senaste foruminläggen
Rubrik