Start > Körkortsforum > Kuggade på uppkörningen

Kuggade på uppkörningen

007 2012-09-25 14:48 ! Citera #
Kom man precis hem från sin uppkörning, som gick åt helvete.
Rundan man körde var inte alls svår.. så det känns förjävla surt att ha kuggat!

Började med ett rödljus, blir grönt o jag bränner iväg och ska svänga men tänker inte på att väja för mötande trafik. Så får panik, kärringstopp o skit o blir ståendes mitt i korsningen. Där kände jag att ”nej, nu är de ju kört”, och vi hade kanske bara kört i 5min.
Skulle följa en skylt, men råkade såklart åka förbi den. Så fick vända. Vändningen gick bra, men valde en alldeles för dålig plats att vända på.

Så får skylla mig själv att jag inte tänker till!!
Så ni som ska köra upp. Var 100% fokuserad hela tiden!
flasher 2012-09-25 14:59 ! Citera #
Tack för tips man.

Jag har själv uppkörning om 8-9 dagar, är redan klar med teorin men den går ut om 12-13 dagar.

Så denna uppkörning blir min sista chans, om jag inte har enorm tur - för det är 2 månaders väntetid. Grejen är att jag förut innan denna period har klarat uppkörningen också, men kuggade den igen efteråt pga grov nervositet. Men denna gång ska jag köra bil både privat och med skolan 2-3 gånger, förra gången vart det för mycket ’’space’’. Du anar inte hur länge jag hållt på, sök på nicket ’’killer’’ här så förstår du... killer är jag d.v.s..

Enda jag är lite rädd för är att jag är så enormt van med trafikskolans bil, denna gång ska jag köra upp med trafikverkets egna bil och jag har varken suttit, sett eller kört den tidigare.
007 2012-09-25 15:17 ! Citera #
Håller tummarna för dig! =)

Jag körde ju upp som privatist.
Kört en gång tidigare i staden jag körde upp i och fick låna bil av trafikverket. Så var lite halvnervöst.
Men dom e förstående med att man inte är van med bilen.

Jag gjorde lite fel, visste inte vart alla knappar satt och så. Men inspektören berättade hur det funkade på just den här bilen. Med knappar, koppling m,m.
Var inte rädd att fråga!

Var kör du upp nånstans? :)
flasher 2012-09-25 15:46 ! Citera #
Jag ska köra upp i Södertälje, i Stockholm.

Jag kan köra bil, jag har klarat 1 uppkörning tidigare, jag har dock som person väldigt stora problem med nervositet,
om jag kan/lyckas vara lugn så klarar jag det. Ska övningsköra 1-2 gånger privat samt med skolan innan uppkörningen. Har inte kört bil på 2-3 månader nu. Har haft väldigt otur överhuvudtaget.
Glader 2012-09-25 23:18 ! Citera #
Jag hade uppkörning idag och blev GODKÄND!!
Fick världens bästa inspektör!
Innan uppkörningen skakade jag och var helt utom mig!!!. Men innan vi körde iväg sa han ”Jag håller tummarna för dig”, han var så härlig. Jag kan säga att jag gjorde flera misstag under min uppkörning så jag rätt säker på att jag var kuggad, sen när vi rulla in på parkeringen sa han: Grattis du har tagit körkort idag och jag inga anmärkningar på dig!. WHAT??? Då nämnde jag mina fel och då sa han att det som ”räddade” mig var att jag pratade om mina fel och hur jag körde, vilket gjorde att han alltid visste vad jag tänkte innan jag gjorde något. Jag rekomenderar att våga prata när ni kör om vad ni ser och tänker göra och era FEL.

Juste körde upp i Jakobsberg, han bad mig köra hem så härligt var det. Somliga har tur, det är ett himla lotteri det där....
Gäst 2012-09-26 10:02 ! Citera #
Vill tacka alla som kommer hit och berättar om sina uppkörningar och teoriprov....Det hjälper så mycket att veta att man inte ensam kämpar!
Grattis, du har fått Körkort, Glader!

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo