Start > Körkortsforum > Inskrivningsavgift?

Inskrivningsavgift?

Mani 2012-08-14 15:50 ! Citera #
Om det finns en inskrivningsavgift på körskolan, tror ni då man måste köpa det innan man får ta körlektioner?
Gäst 2012-08-14 20:38 ! Citera #
Det är nog bäst/enklast att ringa körskolan och fråga :)
JH87 2012-08-15 22:13 ! Citera #
Inskrivningsavgift? För vadå? Låter konstigt att behöva betala bara för att skriva in sig som elev. Låter rätt oseriöst om du frågar mig..
mani 2012-08-16 11:28 ! Citera #
Man behöver inte göra det verkar det som, men man får material (böcker...), saker så man kan göra prov på internet, eskort till halkbana m.m. Dessutom verkar de hjälpa en med kör och teoriprovet. Känns nog värt att betala det ändå.
Jacob 2012-08-21 19:19 ! Citera #
Varför har vissa skolor inskriningsavgift?
Gäst 2012-08-21 21:53 ! Citera #
Jacob
Varför har vissa skolor inskriningsavgift?

Det är nog inte så mycket en inskrivningsavgift, utan ett startpaket. Det kan också vara så att de konkurrerat ner sin timtaxa så mycket så de behöver täcka upp intäkterna någon annanstans - exempelvis genom risketta och diverse kringkostnader.

Har du exempel på några skolor som har inskrivningsavgift?
Zett 2012-08-22 01:49 ! Citera #
Inskrivningsavgift låter som någonting absurt... Det ligger ändå någon klass i det! Dock är väl fenomenet med att trafikskolor rånar en på pengar ganska välkänt så skulle inte förvåna mig om detta appliceras hos de flesta trafikskolorna i framtiden.
Gäst 2012-08-22 07:49 ! Citera #
Zett
Inskrivningsavgift låter som någonting absurt... Det ligger ändå någon klass i det! Dock är väl fenomenet med att trafikskolor rånar en på pengar ganska välkänt så skulle inte förvåna mig om detta appliceras hos de flesta trafikskolorna i framtiden.

Jaså? Du vet väl att de har löner och omkostnader också? Och att de inte kan skicka vem som helst då det i kvalitetssäkringen från myndigheten (transportstyrelsen?) ingår att ha en viss procent som faktiskt klarar teori och körprov.
Zett 2012-08-22 20:32 ! Citera #
prs

Jaså? Du vet väl att de har löner och omkostnader också? Och att de inte kan skicka vem som helst då det i kvalitetssäkringen från myndigheten (transportstyrelsen?) ingår att ha en viss procent som faktiskt klarar teori och körprov.

Hur är det med dess uttalanden om ”Du är nog inte riktigt redo för att ta uppkörningen, jag tycker du ska ta ett par lektioner till” dra om det på repeat.
Givetvis har de kostnader, det är ingenting jag skulle få för mig att förneka. Men att de vägrar erkänna när någon är redo att faktiskt ta uppkörning. Jag tror man ska ta körskolelärarna med en nypa salt om vad de säger om hur många körlektioner man måste ta. De vill ju ha kunder, precis som alla andra företag därför får man också tänka som en kund. Och sanningen är sur men ett företag vill ha så mycket pengar som helst från kunden inte sant?
Gäst 2012-08-22 20:59 ! Citera #
Zett
Och sanningen är sur men ett företag vill ha så mycket pengar som helst från kunden inte sant?

Ja, och nöjda kunder som klarat körkortet och rekommenderar dem till vänner och bekanta.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo