Min syster klarade uppkörningen fast hon inte stannade vid ett övergångsställe. Jag kuggade på uppkörningen för att jag saktade ner farten för tidigt vid vänstersväng på landsväg. Jag gjorde som körskolan har lärt mig, så tyckte det var väldigt konstigt. Det hela beror nog på VEM man får köra upp med. Har man otur, blir man kuggade för att de känner för att kugga en.
Man kan klara sig fast man blåser förbi ett övergångsställe, men om det stod någon där och visade tydligt att dom ville gå över, och din syster bara åker förbi, då skulle även hon bli kuggad. Men om det var någon på väg till övergångsstället så har hon all rätt att köra förbi. Sedan måste man även lägga till att hon får bara stanna om hon kunde göra det på ett trafiksäkert sätt!
Däremot kan jag förstå att du vart kuggad för att du saktade in förtidigt på en landsväg!
Du har tydligen en dålig planering samt så förstår du inte när eller var du ska sakta in i tid.
För saktar du in för tidigt, så blir du hindrande för dom som ligger bakom dig, vänstersväng från landsväg är den farligaste svängen man ska/kan göra när man är ute i trafiken. Och visar man att man inte klarar av den klockrent så ska man inte ha körkort tills man visar att man klarar av även det!!
Så skippa snacket om att man ska ha tur med sin inspektör, du får nog granska din egna körning lite mera innan du skriver något negativt om dom som håller alla dårar borta från våra vägar!