Start > Körkortsforum > CD med samma frågor?

CD med samma frågor?

Gäst 2012-07-22 18:56 ! Citera #
Hej ,jag undrar finns någon CD plattan med samma teori frågor som på teoriprov?
Jag har svårt att klara teoriprov,den sista två försök hade jag 51 och 51 :x
Hur många gånger försöker ni innan ni klara allt?
Detta är min 8 gånger och om jag klarar inte imorgon , måste jag göra uppkörning igen.
JSP 2012-07-22 19:21 ! Citera #
Inte med samma frågor, men liknande hittar du ju här på körkortonline och sen finns det andra sidor/program (bonniers trafikskola till exempel). Teorin handlar ju om att ha en förståelse för regler osv, inte bara plugga in ett rätt svar som du skulle göra om du hade en skiva med de rätta frågorna och svaren. Det finns ingen lätt väg, det handlar bara om att plugga, plugga, plugga! Har du inte klarat det på sju försök tidigare så är det något med din inlärning som kanske behöver ändras eller så läser du för lite. Har du gått någon teorikurs på trafikskolan till exempel? Kan vara lättare om man har svårt att sitta hemma och plugga, då får du dessutom hjälp om det är något du inte förstår.
oskar 2012-07-24 14:56 ! Citera #
Mitt råd är att inte bara fokusera på frågorna eftersom de kan se ut hur som helst egentligen. Alltså du måste lära dig hur du ska hantera i vissa situationer. Att kunna svara rätt på frågor hjälper dig egentligen inte. Säg till exempel att du vill testa dig då har du väl fått böcker från körskolan där du kan göra detta? eller teori och kör övnings böcker?. Visst denna och andra sidor har bra frågor men det är inte precis som att de kommer se likadana ut som de på teoriprovet eller hur?

Måste vara jobbigt om man blir tvungen att göra om? men det är liksom en säkerhetsfas och ja man måste egentligen kunna det annars är man ju en fara för sig själv och andra. Visst många frågor kan vara väldigt dumma till exempel vilken färg har vissa vätskor och så vidare men det kan ju vara bra att veta om till exempel lappar har försvunnit från ”flaskan” (alltså du vill ju inte hålla glykol i ditt batteri om detta nu var fallet). Visst det står oftast på packetet men det kan försvinna.

Mitt råd är att göra frågorna ur böckerna du ska ha fått av körskolan eftersom de lär dig situationer och inte rätt och fel i ”tillfällen” :)
Gäst 2012-07-27 12:27 ! Citera #
Hej,jag fick idag bevis:)
Uppkörning är gödkänd
Teoriprov är gödkänd

men ner jag fick bevis i teroriprov rummet ,jag tog det och gick till hem.
Har jag skriva något där eller båra vänta för körkorter?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest